ارز دیجیتال (پول دیجیتال) (استخراج بیت کوین، اتریوم ، لایت کوین ، ریپل، زی کش ، دش ، مونرو ، تتر ،دوج کوین)

جهان بدون اسکناس: ارز دیجیتال

 ارز دیجیتال  پول دیجیتال

طرح توجیهی استخراج بیت کوین و اتریوم و ارزهای دیجیتال در سال۱۳۹۹(pdf,word)

جهت دانلود کلیک نمایید

شروع به استفاده از پول دیجیتال

در دو دهه اخیر، ما شروع به استفاده از پول دیجیتال کرده‌ایم. پس پول من مستقیما واریز می‌شود، اجاره‌ام را با حواله بانکی می‌پردازم. مالیاتم را اینترنتی پرداخت می‌کنم. و هر ماه، مقدار کمی پول از حقوقم کم می‌شود و در صندوق سرمایه گذاری مشترک حساب بازنشستگی سرمایه گذاری می‌شود. تمامی این کار‌ها واقعا تغییر یک‌ها و صفر‌ها در رایانه است. حتی چیزی ملموس مانند سنگ یا سکه هم نیست. پول دیجیتال کاری می‌کند که می‌توانم پول کسی را آن طرف دنیا ظرف چند ثانیه بدهم.

دلیل کار کردنش، این است که سازمان‌هایی بزرگ تعهد هر صفر و یکی را بر عهده دارند که روی یک رایانه تغییر می‌کند. و وقتی اینطور نمی‌شود، مشکل آن سازمان‌های بزرگ است. یا حداقل، وظیفه آنهاست تا حلش کنند. و درخیلی موارد این کار را نمی‌کنند. این ساختار اصطکاک زیادی دارد. چقدر طول کشید تا شرکت‌های کارت اعتباری امریکایی استفاده از شماره رمز و تراشه را عملی کردند؟ نصف کارت‌های اعتباری، هنوز در اروپا کار نمی‌کند. این اصطکاک است. انتقال پول بین کشورها و تبدیل ارزها واقعا پر هزینه است: اصطکاک. یک کارآفرین در هند می‌تواند یک تجارت آنلاین را ظرف چند دقیقه راه بیاندازد، اما وام گرفتن و دریافت پول برایش سخت است: اصطکاک. دسترسی ما به پول دیجیتال و توان ما در معاملات آزاد توسط این نگهبانان محدود شده است. موانعی زیادی در این ساختار برای کند کردن مسائل وجود دارد.

سازمان‌هایی بزرگ تعهد هر صفر و یکی را بر عهده دارند

موانع دسترسی ما به پول دیجیتال  بیت کوین، اتریوم ، لایت کوین ، ریپل، زی کش ، دش ، مونرو ، تتر ،دوج کوین

دلیلش این است که پول دیجیتال واقعا مال من نیست، ثبت آن در بانک‌های اطلاعتی که مال بانک من است انجام می‌شود، در شرکت کارت اعتباری من یا شرکت سرمایه گزاری من. و این شرکت‌ها می‌توانند بگویند «نه». اگر من یک تاجر در «پی پل» باشم و پی پل اشتباها من را متهم به تقلب کند، همین اتفاق می‌افتد. حسابم مسدود می‌شود، و پولم را نمی‌گیرم.

آیا قصد سرمایه گذاری در بازار مسکن را دارید؟بیشتر بدونید

آینده پول قابل برنامه ریزی بودن است.

ما در شروع مرحله جدیدی از پول هستیم. آینده پول قابل برنامه ریزی بودن است. وقتی که نرم افزار و پول را ترکیب کنیم، پول چیزی بیشتر از تنها ارزشی ثابت می‌شود، و دیگر نیازی به این سازمان‌ها برای تامین امنیت نداریم. در دنیایی قابل برنامه‌ریزی، ما انسانها و سازمان‌ها را از این حلقه خارج می‌کنیم. و وقتی این اتفاق بیافتد، دیگر حس اینکه در حال معامله هستیم را نمی‌کنیم. پول از طریق نرم‌افزار هدایت می‌شود، و بصورتی امن و مطمئن هدایت می‌شود.

طرح توجیهی استخراج بیت کوین و اتریوم و ارزهای دیجیتال در سال۱۳۹۹ برای مطالعه تهیه و قابل دانلود می باشد

پول رمزنگاری شده بیت کوین، اتریوم ، لایت کوین ، ریپل، زی کش ، دش ، مونرو ، تتر ،دوج کوین

پول رمزنگاری شده، اولین قدم در مسیر این تکامل است. پول رمزنگاری شده، پولی دیجیتال است که توسط هیچ دولت یا بانکی هدایت نمی‌شود. پولی است که طراحی شده تا جهانی بدون واسطه‌ها کار کند. بیت کوین فراگیر‌ترین پول رمز‌نگاری شده است. اما اکنون صدها از این نوع وجود دارند. اثریوم،لایت کوین، استیلار، دوج‌کوین، و اینها تنها تعدادی از معروف‌ها هستند. و اینها همه واقعا پول هستند.

طرح توجیهی استخراج بیت کوین و اتریوم و ارزهای دیجیتال در سال۱۳۹۹ برای مطالعه تهیه و قابل دانلود می باشد

رمزنگاری

پول‌های رمزنگاری شده بر پایه رشته خاصی از ریاضیات پایه گزاری شده‌اند که رمزنگاری نامیده می‌شوند. رمزنگاری بررسی این است که چگونه یک ارتباط را ایمن کنیم، که در مورد دو چیز خیلی مهم است: پوشش اطلاعات بگونه‌ای که از دید عادی مخفی باشد، و تایید مبدا هر بسته از اطلاعات. رمزنگاری پایه بسیاری از ساختار‌های اطراف ماست، و آنقدر قدرتمند است که زمانی دولت آمریکا آن را به عنوان سلاح ارزیابی کرده بود.

بیت کوین

چه کسی صاحب چه بیت کوینی است

بیت کوین بر پایه همان نظریه‌ای که از«یَپ» استفاده می‌کردیم است، این آگاهی جهانی و عمومی انتقال پول. در بیت کوین، با انتقال بیت کوین به دیگران خرج می‌کنید، و با انتقال بیت کوین به شما، پول در می‌آورید.

تصور کنید که ما یک کاغذ جادویی داریم. پس کاری که با این کاغذ می‌کنیم این است که یک برگ از آن را به شما می‌دهم و اگر چیزی رویش بنویسید، یکباره روی کاغذ من هم نوشته می‌شود. حالا فرض کنید که از این کاغذ به همه بدهیم و همه حواله‌هایی که در ساختار بیت کوین انجام می‌دهند را رویش بنویسند. همه این حواله‌ها همه‌ جا روی کاغذ‌های دیگران کپی می‌شوند. و من به مال خودم نگاه می‌کنم و صورتی از همه حواله‌هایی که انجام می‌شود دارم در کل اقتصاد بیت کوین. این همان چیزی است که درقالب‌های زنجیره‌ای بیت کوین اتفاق می‌افتد، که صورتی از کلیه معاملاتی است که در بیت کوین اتفاق می‌افتد. بجز اینکه، کاغذی نیست. از طریق کد‌های رایانه‌ای انجام می‌شود، که روی هزاران رایانه شبکه شده در سراسر جهان اجرا می‌شوند. همه این رایانه‌ها جمعا اینکه چه کسی صاحب چه بیت کوینی است را مشخص می‌کنند. پس قالب‌های زنجیره‌ای هسته کارکرد بیت کوین هستند.

بیت کوین‌ها از کجا ایجاد می‌شوند؟

خوب، برنامه طوری طراحی شده تا بیت کوین های جدید تولید کند بر مبنای یک زمانبندی. و اینطوری کار می‌کند که برای ایجاد این بیت کوین‌ها، باید یک معما حل کنیم — یک معمای رمزنگاری شده تصادفی. فرض کنید که ۱۵ تاس دارید، اگر این تاس‌ها را مداوما بریزیم، اگر همه‌شان شش آمد، برنده شده‌ایم. این به کاری که این رایانه‌ها انجام می‌دهند خیلی شبیه است. آنها مداوما در تلاشند تا عدد‌های صحیحی را ایجاد کنند. و وقتی این کار انجام شد، معما حل شده.

و رایانه‌ای که معما را حل کرده راه حل را برای بقیه رایانه‌ها ارسال می‌کند و جایزه‌اش را می‌گیرد: بیت کوین‌های جدید. و در زمان حل این معما، این رایانه‌ها در حال کمک به امن تر کردن قالب‌های بیت کوین هستند و اضافه کردن به صورت معاملات.

برای سرمایه گذاری پر سود به سراغ کدام روش برویم؟

بیشتر بدونید  طرح توجیهی استخراج بیت کوین و اتریوم و ارزهای دیجیتال در سال۱۳۹۹ برای مطالعه تهیه و قابل دانلود می باشد

جستجوگران بیت کوین

در واقع آدمهایی در سراسر جهان این نرم‌افزار را اجرا می‌کنند، که به آنها جستجوگران بیت کوین می‌گوییم. هرکسی می‌تواند یک جستجوگر بیت کوین شود. همین الان می‌توانید بروید و نرم‌افزارش را از اینترنت بردارید و روی رایانه‌تان اجرا کنید تا تعدادی بیت کوین بدست اورید. اما خیلی آن را توصیه نمی‌کنم، چون الان دیگر، معما خیلی سخت و شبکه بسیار قدرتمند شده، و اگر بخواهم روی رایانه‌ام بیت کوینی بدست آورم، احتمالا تا دو میلیون سال دیگر آن را نخواهم دید. جستجوگران، جستجوگران حرفه‌ای، از سخت افزار‌های خاصی استفاده می‌کنند که برای حل خیلی سریع این معما طراحی شده. در حل حاضر، برای شبکه بیت کوین و تمامی این سخت افزلر‌های خاص، تخمین زده شده که مقدار انرژی که استفاده می‌کنند معادل یک کشور کوچک است. اولین مجموعه از پول‌های رمزنگاری شده کمی کند و سنگین بوده‌اند. اما نسل بعدی بسیار بهتر و سریعتر خواهند بود.

طرح توجیهی استخراج بیت کوین و اتریوم و ارزهای دیجیتال در سال۱۳۹۹ برای مطالعه تهیه و قابل دانلود می باشد

اولین مجموعه از پول‌های رمزنگاری شده کمی کند و سنگین بوده‌اند. اما نسل بعدی بسیار بهتر و سریعتر خواهند بود.

پول‌های رمز‌نگاری شده اولین قدم به دنیای پول‌های قابل برنامه‌ریزی هستند.

پول‌های رمز‌نگاری شده اولین قدم به دنیای پول‌های قابل برنامه‌ریزی هستند. و در جهان پول‌های قابل برنامه‌ریزی، می‌توانم با امنیت به هر‌کسی پول پرداخت کنم بدون نیاز به ثبت نام یا درخواست مجوز، یا تبدیل یا نگرانی از گیر کردن پول. و می‌توانم به همه جای دنیا پول بفرستم. این واقعا عالی است. این یک نوآوری بدون نیاز به اجازه است. اینترنت باعث انفجاری در نوآوری‌ها شد، چون برمبنای یک ساختار باز ایجاد گردید. و درست همانطور که اینترنت ارتباطات را تغییر داد، پول‌های قابل برنامه ریزی روش‌های پرداخت ، نگهداری و ارزش گذاری ما را تغییر خواهند داد.

پول‌های قابل برنامه ریزی، چه جهانی ایجاد خواهند کرد؟

جالب است که، چیز‌هایی مانند ریز-پرداخت‌ها واقعا دارند راهکار‌های امنیتی دنیای ما را تغییر می‌دهند، چون وقتی که بهتر بتوانیم ارزش‌ها را جا بیاندازیم، مردم پول و انرژی خود را برای کارهای سازنده تری استفاده خواهند کرد. اگر هزینه اش کسری از سنت باشد تا ایمیلی بفرستیم، آیا همچنان هرزنامه خواهیم داشت؟

جهان جدید پول‌های قابل برنامه ریزی

ما وارد جهان جدید پول‌های قابل برنامه ریزی می‌شویم. که بسیار هیجان انگیز و حتی کمی ترسناک است. پول‌های رمزنگاری شده را می‌توان برای معاملات غیر قانونی استفاده کرد، درست مثل پول نقدی که برای جرایم در دنیای امروز استفاده می شود. وقتی که همه معاملات ما آنلاین باشد، چه معنایی از دید نظارتی دارد — چه کسی می‌بیند که ما چه می‌کنیم؟ این دنیای جدید برای چه کسی مزیت دارد و برای چه کسی ندارد؟ آیا باید پول چیز‌هایی را بدهم که قبلا نمی‌دادم؟ آیا همه ما برده‌های آلگوریتم‌ها و توابع ریاضی می‌شویم؟

 

 

اصطلاحات  بازار ارزهای مجازی:

✅کریپتو: مخفف کریپتوکارنسی (cryptocurrency) – همان ارزهای مجازی

✅اکسچنج (exchange): سایت های صرافی معامله ارزهای مجازی

✅آلت کوین (مخفف alternative coin): هر کوینی غیر از بیت کوین

✅کوین (coin): ارزهایی که شبکه خود را دارند.

✅توکن (token): ارزهایی که بر مبنای یک شبکه دیگر ایجاد شده اند.

✅توکن سواپ (token swap): هنگامی که توکن ها از یک شبکه به شبکه دیگر (مثلا وقتی که شبکه خودشان ایجاد می شود) مهاجرت میکنند عملیات توکن سواپ انجام میشود.

✅آی. سی. او (Initial Coin Offering): مانند پذیره نویسی سهام یک شرکت فرآیند ثبت نام محدود برای خرید توکن‌ها یا کوین‌های جدید.

✅وایت پیپر (white paper): راهنمایی که به صورت خلاصه فلسفه، هدف و روش یک موضوع را ارائه میکند. ارزهای مجازی اغلب یک وایت پیپر دارند.

✅ارزش کل بازار (market cap): قیمت کوین ها ضرب در تعداد کل آن ها (برای یک ارز یا کل بازار)

✅نقدینگی بازار (market liquidity): میزان وجه نقدی که در بازار جریان دارد. نقدینگی بازار معمولاً بسیار کمتر از ارزش کل بازار است.

✅ارز فیات (FIAT): ارزی که توسط دولت صادر میشود مانند دلار یا ریال

✅وال یا نهنگ: کسی که صاحب تعداد زیادی از یک ارز است به طوری که میتواند بر قیمت آن تاثیر بگذارد.

✅خرس (bear یا bearish): نماد انتظار و روند کاهش قیمت در بازار یا برای یک ارز خاص.

✅گاو (bull یا bullish): نماد انتظار و روند افزایش قیمت در بازار یا برای یک ارز خاص.

✅بیشترین قیمت (all time high یا ATH): بیشترین قیمتی که یک ارز تا به حال داشته

✅کمترین قیمت (all time low یا ATL): کمترین قیمتی که یک ارز تا به حال داشته

 

طرح توجیهی استخراج بیت کوین و اتریوم و ارزهای دیجیتال در سال۱۳۹۹ برای مطالعه تهیه و قابل دانلود می باشد

✅پامپ (pump): بالا رفتن قیمت

✅دامپ (dump): پایین رفتن قیمت

✅کرش (crash): سقوط ناگهانی قیمت

✅جامپ (jump): افزایش ناگهانی قیمت

✅پامپ و دامپ (Pump and Dump): پامپ از قبل هماهنگ شده قیمت یک ارز و دامپ ناگهانی آن برای کسب سود. پامپ و دامپ در بازار بورس اوراق بهادار غیر قانونی است ولی در دنیای ارزهای مجازی هنوز رواج دارد. تمام گروه های پامپ و دامپ کلاه برداری هستند و معمولاً پیش از اعلام یک پامپ خودشان ارز مورد نظر را خریده اند و وقتی شما آن را بخرید و قیمت پامپ شود آن ها می فروشند و اکثر کسانی که در پامپ شرکت کرده اند ضرر می کنند.

✅تحلیل فنی یا تکنیکال (technical analysis): رویه پیش بینی روند آتی بازار با بررسی و مطالعه رویه های قبلی.

✅تحلیل پایه (fundamental analysis): ارزیابی ارزش یک پروژه، عملکرد تیم مدیریت آن، اخبار حواشی آن و به طور کلی کارایی پروژه.

✅فاد: FUD (fear,doubt, uncertainty) اخبار یا شایعاتی که برای صدمه به بازار یا یک ارز خاص پخش می‌شوند. به کسی که فاد پخش می کند FUDster می گویند.

✅فومو: FOMO (fear of missing out) ترس‌ از جا ماندن یا از دست دادن فرصت، وقتی ارزی را گران یا بدون تحقیق می‌خرید وقتی همه دارند آن کار را میکنند یا میترسید دیگر قیمتش پایین نیاید.

✅هادل (HODL): یک غلط دیکته‌ای برای کلمه Hold به معنی دست نگه داشتن برای فروش که بعداً تبدیل به شعار ارزهای مجازی در زمان کرش ها شد و حتی حروف اختصاری آن نیز درآمد (Hold For Dear Life یا به قیمت جونتون هم که شده دست نگه دارید!). به کسانی که هادل می کنند هادلر (Hodler) می گویند.

✅شیل کردن (shilling): کسی که تبلیغ یک ارز مجازی را میکند (به این شخص shill می گویند). مفهوم منفی دارد.

✅ساتوشی (satoshi): کوچکترین واحد بیت کوین. هر بیت کوین ۱۰۰ میلیون ساتوشی است.

✅استیبل کوین (stable coin): ارز مجازی که قیمت آن همیشه تقریبا ثابت است. تتر (tether) یک نمونه استیبل کوین است که است قیمت آن همیشه حدود یک دلار ثابت می ماند و از روند کلی بازار (چه صعود و چه سقوط) پیروی نمیکند. تتر کردن اصطلاحا تبدیل ارزهای مجازی به ارز تتر است که در حال سقوط بازار از کاهش ارزش سرمایه گذاری جلوگیری می کند.

✅خرید/فروش به قیمت بازار (market buy/sell): خرید/فروش به آخرین قیمت خرید/فروش همان لحظه

✅اوردر خرید/فروش (limit order/limit buy/limit sell): خرید/فروش در صورت رسیدن به قیمت مشخص شده

✅حد ضرر (stop limit/stop loss): خرید یا فروش در صورت رسیدن به قیمت مشخص شده با قابلیت تعیین یک حد دیگر برای خرید/فروش جهت جلوگیری از ضرر

✅دیوار فروش/خرید (sell/buy wall): نمایش گرافیکی اوردهای خرید و فروش که اصطلاحاً عمق بازار (market depth) را نمایش می دهد. با بررسی عمق بازار می توانید حدس بزنید که قیمت به کدام سمت می رود.

 

 

طرح توجیهی استخراج بیت کوین و اتریوم و ارزهای دیجیتال در سال۱۳۹۹ برای مطالعه تهیه و قابل دانلود می باشد

تمامی فناوری‌های جدید همراه با مصالحه است. اینترنت راه‌های اتلاف وقت زیادی ایجاد کرده. اما همچنین کارایی را به مقدار زیادی افزایش داده. تلفن‌های همراه بسیار مزاحمند چون این احساس را به من می‌دهند که همیشه باید به کارم متصل باشم تمامی اوقات. اما در عین حال به من کمک می‌کند تا به دوستان و اقوامم متصل بمانم. اقتصاد اشتراکی جدید خواهی نخواهی بعضی از شغل‌ها را از بین می‌برد. اما همچنین اشکال جدیدی از اشتغال جدید و منعطف را خلق خواهد کرد. با پول قابل برنامه ریزی، ما نیاز به موسسات بزرگ و امین را از معماری شبکه حذف می‌کنیم. و این باعث ایجاد خلاقیت در پول به سوی مرز‌ها میٰ‌شود، جایی که به آن تعلق دارد. پول قابل برنامه ریزی باعث عمومی شدن پول می‌شود. و به این دلیل، اوضاع تغییر و پیشرفت می‌کند. بگونه‌ای که هیچ وقت پیش‌بینی نمی‌کردیم.

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0
فروشگاه طرح سل
پیام از طریق واتس اپ