پارچه مناسب ماسک های تنفسی( اسپان باند )

لایه اسپان باند ماسک

کمبود ماسک در هنگام شیوع کورونا ویروس منجر به آن شده است که عده ای از مردم به دنبال تولید این محصول بروند. جدا از اینکه هدف آنها خیر است یا به دنبال کسب درآمد هستند ، اینکار میتواند تا حدی پاسخگوی نیاز بازار به ماسک های تنفسی باشد.

کاربردهای اسپان باند در صنعت بهداشت و درمان

پارچه اسپان باند در صنایع مختلفی دارای کاربرد میباشد. از جمله این کاربرد ها میتوان استفاده در بخش خدمات درمانی نام برد. پارچه های اسپان باند در بخش بهداشتی پزشکی دارای کاربرد های زیادی میباشند، کاربرد در تهیه البسه بیمارستانی زیر اندازها ملحفه ها و ست های جراحی بخشی از موارد مصرف پارچه اسپان باند در پزشکی میباشند.

مزایای استفاده از پارچه اسپان باند در پزشکی

یکی از دلایل استفاده از این محصول در بخش خدمات درمانی خاصیت آنتی باکتریال این پارچه میباشد که در بخش خدمات درمانی دارای اهمیت زیادی میباشد. با توجه به اینکه البسه بیمارستانی اغلب یکبار مصرف میباشند از عوامل دیگر توجه روز افزون تولیدکنندگان البسه بیمارستانی به این پارچه میتوان به قیمت مناسب این محصول اشاره نمود.

 چه نوع پارچه ای برای تولید ماسک استفاده میشود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اول هدف از تولید ماسک و استاندارد مدنظر تولید کننده باید مشخص شود.برای مثال اگر هدف گرد و غبار است تا حدی میتوان از اسپان باند ۲۵ گرم و یا پارچه های سه لایه sms که ترکیبی از اسپانباند، ملت بلون و اسپان باند است استفاده کرد. ولی اگر هدف جلوگیری از ابتلا به ویروس کوئید۱۹ یا همان کرونا ویروس ۲۰۱۹ است باید خیلی ریز بینانه تر عمل کرد.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی ماسک دارای استاندارد n95 را برای این مورد توصیه میکنند و به نظر آنها تنها ماسک محافظ فردی که میتواند از این ویروس جلوگیری کند مدل هایی است که حداقل از استاندارد ان۹۵ پیروی میکنند. البته این نکته را توجه داشته باشید که ماسک های ان۹۵ برای استفاده عموم مردم نمی باشد و تنها برای افرادی که در مراکز درمانی با مبتلایان با فاصله کم در ارتباط مستقیم هستند لازم است.

ماسک تنفسی N95 مناسب برای جلوگیری از کرونا

برای مثال اگر برای خرید میوه یا… از منزل خارج میشوید نیازی به استفاده از ماسک ان ۹۵ نیست. بلکه یک ماسک معمولی هم جوابگوی شماست و تنها کافیست فاصله شما با دیگران حداقل ۱٫۵ متر باشد.پس حفظ فاصله بین افراد از پوشیدن ماسک مهمتر است.

 


دانلودکنید : طرح توجیهی  تولید ماسک بهداشتی


 

 

حالا اصلا استاندارد N95 چیست؟

ماسکهای ان ۹۵ ماسک هایی هستند که حداقل ۹۵% ذرات معلق بااندازه ۳/۰میکرون را حذف میکند. این نوع ماسکها معمولا از بیشتر از ۳ لایه تشکیل میشود که لایه زیرین و لایه رویی هردو از جنس پارچه اسپان باند می باشد. لایه های داخلی نیز از ملت بلون و کربن فیلترها تشکیل میگردد.

تولید ماسکهای ان۹۵ به سادگی ماسکهای معمولی نیست و نیازمند تجهیزات صنعتی می باشد.

 

پس چکار کنیم؟

بهترین راه حل برای مصارف عمومی تولید ماسک سه لایه با ترکیب اسپان باند ۲۱ گرم- ملت بلون و اسپان باند ۲۵ گرم است و بهتر است اسپان باند ۲۵ گرم رنگی باشد تا مصرف کننده بتواند تشخیص دهد که کدام طرف ماسک روی صورتش بوده است.

 

در صورتیکه ملت بلون پیدا نشد چکار کنیم؟

در این حالت بهترین کار تولید ماسک با استفاده از پارچه های اس ام اس می باشد.

 

راهنمای خرید اسپان باند

راهنمای خرید اسپان باند در راستای یکی از مهمترین اهداف اسپان باند لند که راهنمایی درست مصرف کنندگان برای سفارش و خرید پارچه های اسپان باند است تهیه و تنظیم شده است.  با ما همراه باشید.

قبل از هرچیز بهتر است با توجه به نیاز خود گرماژ پارچه اسپان باند مورد نظرتان را انتخاب کنید. چراکه یکی از مهمترین فاکتورها در سفارش پارچه بحث وزن پارچه است که معمولا بین ۸ تا ۳۰۰ گرم می باشد.

راهنمای خرید اسپان باند
راهنمای خرید اسپان باند

دومین نکته قابل اهمیت در خرید اسپان باند عرض پارچه است. با توجه به نیاز خود بهترین الگوی برش را انتخاب و عرض پارچه را محاسبه کنید.

توجه داشته باشید که عرض ۱۶۰ سانتیمتر یک عرض عمومی تولید به حساب می آید. با توجه به اینکه برخی از تولیدکنندگان پارچه های اسپان باند هنگام سفارش به مشتری میگویند که باید کناره های پارچه را هم خریداری کنند بهتر است الگوی برش خود را طبق عرض استاندارد پارچه اسپان باند برگزینید.

رنگ پارچه نیز از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت تمام شده است.

فاکتورهای اختصاصی در  راهنمای خرید اسپان باند

بعد از بررسی فاکتورهای عمومی نوبت به برخی ویژگی ها خاص میرسد که در زیر لیست کوتاهی از موارد پرکاربرد را آورده ایم:

  • تعداد لایه های اسپان باند
  • آنتی باکتریال بودن پارچه اسپان باند
  • آب دوست بودن پارچه اسپان باند (قابلیت جذب سریع آب)
  • ضد آب بودن پارچه اسپان باند
  • آنتی یو وی (ضد اشعه خورشید)
  • چاپ روی پارچه و صنایع تکمیلی
  • دیگر ویژگی ها

باید توجه داشت که این ویژگی ها با توجه به نوع مصرف الزامی است. برای مثال پارچه ای که در تولید پوشک بچه استفاده میشود باید آب دوست بوده و جذب سریع داشته باشد. اینگونه پارچه ها را اسپان باند هیدروفیل مینامند. در مقابل پارچه هایی که برای عایق استفاده میشود باید ضد آب باشد!

دریافت کالیته اسپان باند

بعد از اینکه ویژگی های مربوط به پارچه مورد نظرتان را انتخاب کردید بهتر است سراغ فروشندگان و یا تولید کنندگان پارچه اسپان باند رفته و از آنها درخواست کالیته پارچه کنید. {کالیته شامل نمونه رنگ و گرماژ پارچه است} با اینکار شما میتوانید آزمایشهای لازم را روی نمونه پارچه انجام داده و قبل از خرید کاملا از انتخاب خود مطمئن شوید.

درخواست کالیته پارچه اسپان باند
درخواست کالیته پارچه اسپان باند

متاسفانه در صنعت اسپان باند برخی تولید کنندگان در فرآیند تولید از افزودنی هایی استفاده میکنند که موجب میشود وزن پارچه به صورت کاذب بالا رود. از جمله این افزودنی ها میتوان به کربنات پتاسیوم اشاره نمود. به همین دلیل در راهنمای خرید اسپان باند به شما توصیه های مهمی داریم.

وقتی شما نمونه پارچه را داشته باشید میتوانید به آزمایشگاه های مرتبط مراجعه و از خلوص پارچه اطمینان حاصل کنید. این مورد در سفارشات با حجم بالا اکیدا توصیه میشود!

حال که از نمونه پارچه ها هم خیالتان راحت شده نوبت به مبحث قیمت فروش پارچه اسپان باند و نحوه تسویه حساب میرسد. بهتر است قیمت پارچه را از همه تولید کنندگان استعلام کنید. البته ما در اسپان باند لند سعی کرده این در بخش بازار هر هفته به وضعیت قیمتی پارچه اسپان باند موجود در بازار ایران بپردازیم

سفارش پارچه اسپان باند

در زمان ثبت سفارش اسپان باند از فروشنده بخواهید که کلیه ویژگی های مورد نظر شما را در قرارداد یا فاکتور درج کند. اینکار مخصوصا در سفارشات بالا و یا واردات توصیه میگردد.

به این نکته نیز توجه ویژه ای داشته باشید که تعداد محدودی از تولید کنندگان داخلی توانایی تولید اسپان باند بیش از یک لایه را دارند!

خرید پارچه اسپانباند
خرید پارچه اسپانباند

در این راهنمای خرید اسپان باند به صنایع تکمیلی زیاد توجه نکرده ایم ولیکن این مورد در اسپان باند بسیار پر اهمیت است. برای مثال تصور کنید میخواهید اسپان باند کوت شده استفاده کنید، در اینجا بهتر است سفارش خود را به شرکتی بدهید که خودش دستگاه کوت هم دارد و شما نیازی ندارید که بعد از سفارش اسپان باند خود را به شرکت دیگری برده و در آنجا کار کوتینگ را انجام دهید.

خط تولید اسپان باند سه لایه

خط تولید اسپان باند سه لایه SMS یکی از بهترین و پرسود ترین خطوط تولید پارچه های اسپان باند به شمار می آید. این خط شامل یک خط تولید ملت بلون نیز باید باشد.

خط تولید اسپان باند سه لایه sms
خط تولید اسپان باند سه لایه sms

ماده اولیه مورد استفاده در این خط تولید PP یا پلی پروپیلن است که با MFI خاصی باید تهیه شود.

در این خط تولید پارچه های ترکیبی اسپان باند و ملت بلون که بصورت همزمان در مرحله تولید با قرار گرفتن لایه های ملت بلون در میان لایه های اسپان باند تولید می گردند .

خط تولید اسپان باند سه لایه شامل یونیت اسپان باند به همراه فیدر، اکسترودر، پمپ، کمپرسور و هیتر می باشد.

مشخصات فنی خط تولید اسپان باند سه لایه

مشخصات فنی خط تولید اسپان باند سه لایه پلی پروپیلن  PP Spunbond Machine

ماده اولیه

 Denier

گرانول پلی پروپیلن

۱ الی ۲٫۵ میکرون

عرض رول پارچه

گرماژ پارچه تولید شده

۱٫۶متر تا ۴٫۲ متر

۲۰ الی ۳۶۰ گرم بر متر مربع

سرعت تولید

ظرفیت تولید

۳۰۰ متر در دقیقه

۳۵۰۰ الی ۹۵۰۰ تن در سال

توجه داشته باشید که هزینه راه اندازی خط تولید اسپان باند سه لایه sms به مراتب بیشتر از خط تولید اسپان باند تک لایه و خط تولید ملت بلون می باشد و همین امر باعث شده تا در کشورمان تولید کننده این مدل پارچه بسیار محدود باشد.

مصارف پارچه های اسپان باند سه لایه

پارچه های اسپان باند سه لایه با توجه به ویژگی های لایه وسط که ملت بلون است بهترین گزینه برای تولید انواع زیر اندازها، البسه بیمارستانی، ست های جراحی و … است.

 

*جهت تهیه طرح توجیهی برای اخذ مجوز و وام بانکی  با ما  ۰۹۳۳۹۵۶۴۵۳۰   در تماس باشید 

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0
فروشگاه طرح سل
پیام از طریق واتس اپ