استخراج بیت کوین، اتریوم ، لایت کوین ، ریپل، زی کش ، دش ، مونرو ، تتر ،دوج کوین

 استخراج بیت کوین و اتریوم و ارزهای دیجیتال

بیت کوین یک ارز و شبکه غیرمتمرکز است و وابسته به هیچ کشور یا شرکت خاصی نیست. غیرمتمرکز بودن یعنی این‌که هیچ کس مالک شبکه بیت کوین نیست و هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند آن را کنترل کند. هر کسی در هر جای دنیا می‌تواند با وصل شدن به شبکه بیت کوین، جزئی از آن شود.

به عبارت دیگر کنترل بیت کوین به دست کاربران آن است، نه یک یا چند شخص خاص.

علت این که امیدواری به آینده بیت کوین زیاد است، همین مسئله غیرمتمرکز بودن است. شبکه بیت کوین برای فعالیت فقط به مردم و کاربرانش وابسته است، نه هیچ کس دیگری.

حالا که بیت کوین یک شبکه غیرمتمرکز است، پس وقتی برای کسی بیت کوین ارسال می‌کنید چه کسی کمک می‌کند تا بیت کوین شما منتقل شود. چه کسی تراکنش‌های بیت کوین را تأیید می‌کند یا امنیت آن را حفظ می‌کند؟ درست حدس زدید: افرادی داوطلب به نام «استخراج‌کننده» یا همان «ماینر».

البته استخراج‌کنندگان این کار را محض رضای خدا انجام نمی‌دهند. آن‌ها دستگاه‌ها و سخت‌افزارهای خود را در اختیار شبکه بیت کوین قرار می‌دهند و شبکه بیت کوین در ازای حفظ امنیت شبکه به آن‌ها پاداش می‌دهد.

آموزش استخراج بیت کوین + معرفی بهترین دستگاه‌های ماینینگ
طرح توجیهی استخراج بیت کوین و اتریوم و ارزهای دیجیتال در سال۱۳۹۹ برای مطالعه تهیه و قابل دانلود می باشد 

افراد ماینر با سخت‌افزارهای خود کمک می‌کنند تا شبکه بیت کوین امن بماند و تراکنش‌های بیت کوین انجام شود. طی عملیات ماینینگ، ماینرها باید طی یک فرایند پیچیده، بر سر حل معادلات ریاضی با یکدیگر مسابقه بدهند و به محض اینکه یک ماینر به جواب برسد، بیت کوین تولیدشده و به عنوان پاداش به او تعلق می‌گیرد. حل معادلات ریاضی نیازمند قدرت پردازش است که از سوی سخت‌افزارهای کامپیوتری تأمین می‌شود. لازم به تأکید است که امنیت بیت کوین با همین قدرت پردازشی که ماینرها در اختیار شبکه قرار می‌دهند، تأمین می‌شود.

 

از نظر فنی شبکه بیت کوین و فرایند ماینینگ بسیار پیچیده است و آنچه گفته شد، فقط خلاصه‌ای ساده‌شده برای درک ابتدایی بود.

ماینرها علاوه بر تأیید تراکنش‌ها باعث می‌شوند که واحدهای بیت کوین به شکلی منحصربفرد و طبق برنامه‌ای از پیش‌ تعیین‌شده تولید شوند. بر خلاف پول‌های دیگر که بانک‌ها آن‌ها را صادر می‌کنند، در بیت کوین همه می‌توانند در صدور پول (واحدهای بیت کوین) مشارکت کنند.

طرح توجیهی استخراج بیت کوین و اتریوم و ارزهای دیجیتال در سال۱۳۹۹ برای مطالعه تهیه و قابل دانلود می باشد

استخراج بیت کوین نیازمند داشتن دستگاه‌های قدرتمند و برق است.

به منظور حفظ ثبات شبکه و این‌که همه واحدهای بیت کوین سریع استخراج نشوند، در بیت کوین معیاری به نام «سختی استخراج» هم وجود دارد. بلاک‌های بلاک چینِ بیت کوین هر ده دقیقه یکبار تولید می‌شوند. اگر قدرت پردازش ماینرهای بیت کوین خیلی زیاد شود، یعنی ماینرها ممکن است بتوانند زودتر از ده دقیقه بلاک را تولید و بیت کوین استخراج کنند. به همین دلیل سختی استخراج افزایش می‌یابد تا زمان رسیدن به جواب معادله ده دقیقه طول بکشد. از سوی دیگر، اگر قدرت پردازش ماینرها کاهش یابد، یعنی ممکن است زمان ساخت بلاک به زیر ده دقیقه برسد، برای همین در این مواقع سختی کاهش می‌یابد تا دوباره به همان ده دقیقه برسیم.

همچنین، هر چهار سال یکبار طی رویدادی به نام «هاوینگ» (halving)، میزان بیت کوین‌های تولیدشده به شکل ناگهانی نصف می‌شود و این باعث می‌شود که کمیابیِ بیت کوین افزایش یابد.

تعداد بیت کوین‌هایی هم که استخراج می‌شوند، محدود به ۲۱ میلیون واحد است و پس از آن دیگر بیت کوینی تولید نخواهد شد.

در حال حاضر هر ده دقیقه ۱۲.۵ بیت کوین تولید می‌شود که پس از هاوینگ بعدی در می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹) به ۶.۲۵ کاهش می‌یابد. تاکنون بیش از ۱۸ میلیون واحد بیت کوین استخراج شده است. پیش‌بینی می‌شود که استخراج تمام واحدهای بیت کوین تا سال ۲۱۴۰ طول بکشد.

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0
فروشگاه طرح سل
پیام از طریق واتس اپ