ایده های درامد زا و سودآور

مجموعه ایده های کسب و کار و صنایع کوچک سودآور :

صنایع سودآور بر مبنای تولید صنعتی:
۱- طراحی پارچه های تولیدی

اولین ایده در کسب و کار و صنایع کوچک ، مربوط به طراحی و تولید پارچه می باشد. با توجه به تقاضای بالای پوشاک در جامعه، معمولا نسل جوان به طراحی منحصر به فرد لباس و شاکله ای که به کلیت پوشش آن می دهد، اهمیت زیادی قائل است. بر این اساس با توجه به هنر هر فرد و وجود قابلیت های شخص در بخش طراحی و ایده پردازی انواع پارچه، می توان یک کسب و کار تولید پارچه با سرمایه گذاری بسیار کم آغاز نمود. این کسب و کار را حتی می توان به صورت پاره وقت از خانه شروع کرد. در صورت راه اندازی این کسب و کار، سود حاشیه ای ۳۰-۴۰% دور از انتظار نخواهد بود.

۲- جوشکاری

دومین کسب و کار سود آور در صنایع کوچک ، ایجاد یک واحد جوشکاری است. با توجه به آنکه در واحد جوشکاری، باید کار ساخت و ساز مربوط به آهن و فولاد انجام گردد، بر این اساس می توان به تولید پنجره های کوره ای، پشت دری یا هر نوع محصول مرتبط بر اساس نوع سفارش پرداخت. آغاز این کسب و کار می تواند از یک فروشگاه (مغازه) در مقیاس کوچک شروع شود.

۳- کار با چوب

صنایع چوب و یا مبلمان، ایده کسب و کار بسیار خوب و جزو صنایع کوچک سودآور است. در این کسب و کار، نیاز به ساخت محصولات چوبی سفارشی بر اساس نیاز مطرح است. این کسب و کار نیاز به مهارت و نیز انجام مقدار زیادی کار سخت دارد. در صورت دارا بودن از توانایی در راه اندازی این کسب و کار می توان آن را از یک فروشگاه کوچک و با سرمایه کم آغاز کرد.

۴- بسته بندی آب آشامیدنی

امروزه تقاضای زیادی به آب آشامیدنی خالص وجود دارد. امروزه مردم، آب آشامیدنی خالص( آبهای معدنی) را علاوه بر محیط های بیرون، حتی برای استفاده در منزل نیز ترجیح می دهند. بنابراین، کسب و کار مربوط به بسته بندی آب آشامیدنی می تواند به عنوان یک ایده کسب و کار موفق و جزو صنایع کوچک سودآور محسوب گردد. با این حال، این صنعت کوچک، نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی جهت تهیه دستگاه های فیلترکننده و تصفیه آب و نیز دستگاههای بسته بندی انواع نوشیدنی های گیاهی خواهد بود.

۵- تولید محصولات پلاستیکی

تولید محصولات پلاستیکی یکی از انواع کسب و کارهای ارزان قیمت محسوب می شود. از آنجا که میزان تقاضا برای محصولات پلاستیکی از لیوان های یکبار مصرف گرفته تا ظروف کوچک، ظروف ذخیره سازی آب و … همیشه بالاست، این کار را می توان با ماشین آلات تولید محصولات پلاستیکی ساده شروع کرد. با این حال، برای موفقیت در این کسب و کار در صنایع کوچک ، باید روی موضوع فروش و بازاریابی این محصولات کار کرد.

۶- تولید و فروش جواهرات

تولید و فروش جواهرات از انواع دیگر کسب و کارهای صنایع کوچک سودآور است. این کسب و کار نیاز به مهارت های گسترده، آموزش و سرمایه گذاری دارد. میزان حاشیه سود مرتبط با این تجارت بسیار زیاد است. شروع این کسب و کار می تواند از خانه باشد.

تجارت از طریق صنایع کوچک سودآور بر مبنای غذا

۷- رستوران

از اولین صنایع کوچک مبتنی بر غذا رستوران است. رستوران یک ایده از انواع کسب و کارهای سودآور تلقی می شود. موفقیت این کسب و کار بستگی به نوع محل رستوران و نوع غذا دارد. اگر شما قادر به ارائه غذای خوشمزه با کیفیت همراه با طراحی و سلیقه منحصر به فرد و نیز قیمت مناسب هستید، می توانید بازار قابل توجهی از این صنعت را نصیب خود نمایید.

۸- تهیه انواع اسنک های غذایی

دومین صنایع کوچک مبتنی بر غذا، تهیه و تولید انواع اسنک است. امروزه تقریبا غالب افراد وجود اسنکهای آماده در خانه را به نسبت زمان کوتاه آماده شدن آنها ترجیح می دهند. بنابراین، تهیه و تولید میان وعده های غذایی یکی از ایده های شروع یک کسب و کار موفق می تواند محسوب گردد. شروع این کسب و کار می تواند از خانه یا یک مغازه کوچک باشد.

۹- برنج و محصولات وابسته

برنج یکی از سودآورترین ها در بخش صنایع کوچک غذایی است. از بعد تجارت خارجی و برای نمونه کشور هند، ایران و اغلب کشورهایی که تقاضای برنج و محصولات وابسته در آنها تقریبا زیاد است، می توانند به عنوان کشورهای هدف تجارت این صنعت تلقی گردند. زیرا در این دسته از کشورها برنج به عنوان غذای ضروری اکثریت جامعه محسوب می گردد. البته برای ایجاد و تاسیس این صنعت نیاز به مجموعه ای از گواهی های بهداشتی و مدارک معتبر همگام با تایید صلاحیت برای ایجاد آن، وجود دارد که پس از طی این مراحل، نیازمند سرمایه گذاری در خصوص خرید و نصب ماشین آلات مختص آسیاب برنج خواهد بود.

۱۰- روغن گیری

تولید روغن خوراکی تلخیص شده از مواد طبیعی و استخراج و تهیه و تولید انواع روغن از دانه های آنها، از کسب و کارهای مربوط در زمینه پردازش مواد غذایی است. از آنجا که روغن های خوراکی تقریبا برای تهیه هر ماده غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، لذا در این کسب و کار، نیاز به تولید روغن از اقلام غذایی مانند بادام زمینی، زیتون، کنجد، برنج، میوه ها و غیره خواهد بود. برای راه اندازی این کسب و کار درصنایع کوچک ، نیاز به خرید و سرمایه گذاری تعدادی از ماشین آلات مختص استخراج روغن وجود خواهد داشت.

۱۱- لبنیات

از دیگر کسب و کارهای صنایع کوچک سودآور ، تولید و فروش شیر و سایرمحصولات لبنی وابسته خواهد بود. محصولات لبنی نیز از آن دسته از محصولاتی هستند که به دلایل اهمیت تغذیه و ارزش غذایی و کاربرد فراوان آنها در بخشهای مختلف آشپزی و شیرینی پزی، همیشه بازار تقاضای خود را داشته و دارد. لذا برای راه اندازی کسب و کار مربوط به این حوزه، می توان از یک مغازه کوچک و حتی با سرمایه ای اندک نیز آغاز نمود.

۱۲- نانوایی

این کسب و کار را به دو طریق می‌توان انجام داد. یک راه این است که یک مغازه کوچک داشته باشید و از طریق فروشگاه خودتان به فروش این نان‌ها اقدام کنید. یا این‌که یک نانوایی بزرگتر ایجاد کنید و از طریق فروش عمده به خرده‌ فروش‌ها کسب درآمد کنید. نانوایی یکی از سودآورترین و ثابت‌ شده‌ ترین ایده‌های کسب و کار صنایع کوچک غذایی است که می‌توانید با برنامه‌ریزی مناسب آن را راه‌اندازی کنید.

۱۳- فروش انواع دسر

فروش انواع دسر یک کسب و کار محبوب و پرسود است. این ایده ساده و راحت است. برای این کار به یک فروشگاه نیاز دارید. می‌توانید انواع کیک، شیرینی، بستنی، کلوچه، پای و هر نوع دسر دیگری را که با سلیقه‌ی هم محله‌ای‌ های‌ تان سازگار است، بفروشید.

۱۴- کافی شاپ

در دهه گذشته، صنعت کافی‌شاپ به سرعت گسترش پیدا کرد. کارآفرینی که علاقه و استعداد کافی درباره قهوه داشته باشد می‌تواند با سرمایه‌گذاری قابل توجه در این مورد یک کسب و کار راه بیندازد. کافی شاپ به‌ عنوان یک مکان ثالث، غیر از محل کار و منزل، برای استراحت و آرامش به حساب می‌آید. کسب و کار کافی شاپ یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید علاقه‌تان به قهوه را به پول نزدیک کنید.

۱۵- فروش آنلاین میوه و سبزیجات

این ایده‌ی کسب و کار نیز یکی از پرسودترین ایده های کسب و کار صنایع کوچک است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و سرمایه گذاری قابل توجه انجام داد. برای این ایده‌ی کسب و کار، به تبلیغات گسترده‌ی رسانه‌ای نیاز است.

۱۶- فروش محصولات ارگانیک

در این ایده‌ی کسب و کار، مهمترین مسئله‌ای که باید در نظر داشته باشید مکان تأسیس فروشگاه است. درست مانند هر خرده‌فروشی دیگر، مکان یکی از عوامل موفقیت در کسب و کار محسوب می‌شود. با افزایش آگاهی مردم در مورد سلامتی و زندگی سالم، افراد تمایل بیشتری به استفاده از خوراکی‌های ارگانیک نشان می‌دهند. هرچند قیمت خوراکی‌های ارگانیک از غیرارگانیک‌ ها بیشتر است.

۱۷- آشپزی اختصاصی (سرآشپز شخصی)

تجربه و دانش کافی درباره‌ی سرآشپزی می‌تواند شما را به این سمت هدایت کند که سرآشپز شخصی افراد باشید. بسیاری از ستارگان و افراد مشهور و همچنین کسانی که به سلامتشان اهمیت می‌دهند به‌ دنبال سرآشپزی هستند که هر روز غذای سالم و بهداشتی در اختیارشان قرار دهد.

۱۸- قهوه خانه

این فرصت کسب و کاری که بدلیل علاقه‌ی مردم به قلیان ایجاد شده است نیز در گروه پرسودترین ایده های کسب و کار در حوزه‌ی صنایع کوچک غذایی قرار دارد.

۱۹- تهیه کیک مجالس

تهیه کیک برای مجالس و مراسمات یکی از پرسودترین ایده‌ های کسب و کار در حوزه‌ی صنایع غذایی است. شما می‌توانید این کار را به صورت پاره‌وقت انجام دهید. شما می‌توانید در یک حوزه‌ی خاص فعالیت کنید مثلا، کیک عروسی، کیک تولد و …

 

صنایع کوچک سودآور بر مبنای کسب و کار خانگی

۲۰- پخت انواع کوکی

اگر به شیرینی‌پزی و پخت کوکی علاقه دارید، می‌توانید یک کسب و کار خانگی یا تجاری در زمینه‌ی پخت انواع کوکی برای مجالس مختلف راه‌اندازی کنید. در کل صنعت ساخت کوکی‌ های مخصوص مجالس رو به رشد است و تقاضای آن به‌ویژه در مراسمات افزایش یافته است. این کسب و کار بسیار لذت‌بخش و پرسود است و با در اختیار داشتن یک ذهن خلاق می‌توان این ایده کسب و کار را عملی کرد.

۲۱- فروش غذای دریایی

راه‌اندازی یک کسب و کار تخصصی حوزه صنایع کوچک در زمینه‌ی غذاهای دریایی بسیار جذاب و پرسود است. شما می توانید این کار را در منزل انجام دهید. لازم است مواد اولیه را به قیمت عمده خریداری کنید و در یخچال نگهداری کنید. با راه‌اندازی سرویس تحویل درب منزل می‌توانید مشتری جذب کنید.

۲۲- پذیرش وساخت هدایای سفارشی جزو صنایع کوچک سودآور

هدیه به یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است، لذا در موارد بسیاری پیش می آید که افراد به بهانه های مختلف نیازمند تهیه هدیه برای دوستان و آشنایان خود خواهند بود و در برخی موارد فرصت تهیه آنها با توجه به زمان موجود محدود می شود و چنانچه افراد از درجه اهمیت بالایی نیز در مقابل مخاطب خود برخوردار باشند، درجه حساسیت تهیه آنها نیز بالاتر می رود.سفارشات می توانند از از افراد مختلف و اطرافیان شروع شده و به مراتب بالا و حتی سازمانی نیز برسد. شروع این کسب و کار می تواند به راحتی از خانه شروع شود.

۲۳- تولید و تهیه انواع شکلات

از دیگرایده های کسب و کار موفق و سودآور تولید شکلات و تنقلات وابسته به آن در منزل است. با توجه به درصد بالای تقاضا برای شکلات در نقاط مختلف جهان، این کسب و کار را می توان از سرمایه گذاری کم و حتی از خانه نیز شروع کرد.

صنایع کوچک سودآور مرتبط با املاک و مستغلات

۲۴- نمایندگی املاک یا کارگزاری مستغلات

یکی از دیگر ایده های سودآور در کسب و کار صنایع کوچک ، راه اندازی واحد خرید و فروش املاک و یا کارگزاری مربوط به آن است. با توجه به اینکه این بخش کسب و کار سازماندهی مناسبی ندارد، لذا می تواند توسط هر شخصی آغاز گردد. با عنایت به اینکه برای شروع این کسب و کارسرمایه زیادی نیاز ندارد، سوددهی و درآمد بالایی دارد.

۲۵- طراح و دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی یکی از بهترین ایده ها در کسب و کار صنایع کوچک تجاری است. شروع این کسب و کار، نیازمند خلاقیت و مهارت می باشد. این شاخه از فعالیت شغلی درآمد و سود بالایی دارد و به راحتی می توان آن را حتی از خانه آغاز نمود.

صنایع کوچک سودآور مرتبط با خدمات

۲۶- شرکت استخدام

از اولین ها در بخش صنایع کوچک خدماتی، تاسیس شرکت استخدام و کاریابی است. شرکت های استخدام و کاریابی سرمایه گذاری عظیمی نیاز ندارند. بلکه فقط نیازمند تهیه و تدارک فضای اداری کوچک به همراه خدمات تماس تلفنی هستند.

۲۷- فروش و تعمیر تلفن هوشمند

سوددهی کسب و کار تلفن همراه، بر کسی پوشیده نیست و با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حال رشد و توسعه بیش از پیش است.لذا افزایش استفاده از گوشی های هوشمند، فرصت تجاری پر بازدهی را در فروش و تعمیر گوشی های هوشمند فراهم می کند. البته راه اندازی این کسب و کار حوزه صنایع کوچک نیازمند مهارت و سرمایه می باشد.

۲۸- اجاره وسایل نقلیه خودرو

در نظر داشته باشید که خانواده تجهیزات خودرو مانند اتومبیل های لوکس و غیره از کالاهایی هستند که همیشه و بنا به کاربردهای مختلف همیشه دارای تقاضای مصرف هستند. بر این اساس، چنانچه سرمایه مناسب و معقولی وجود داشته باشد، می توان با خریداری و در اختیار داشتن این نوع از خودروها، اقدام به اجاره آنها نمود. سودآوری این نوع از کسب و کار بسیار قابل توجه خواهد بود.

سایر صنایع کوچک سودآور

۲۹- اجاره دادن انواع ماشین آلات صنعتی

موضوع کسب و کار مرتبط با اجاره ماشین آلات صنعتی تجاری و صنعتی ایده ایست که نیازمند انجام سرمایه گذاری عظیم می باشد. با این حال، چنانچه شرایط انجام این نوع از سرمایه گذاری مهیا باشد، می توان با خریداری تجهیزاتی مانند جرثقیل، ماشین آلات سنگین و غیره و با اجاره دادن آنها به مصارف مربوط سودی عظیم را در طول زمان کسب کرد.

۳۰- ارائه مشاوره های مختلف اقتصادی و قراردادی

یکی از مهمترین ایده های کسب و کار در بخش صنایع کوچک به مشاوره های اقتصادی و انجام امور مربوط به موکلان قراردادها می باشد. این حوزه از فعالیت اقتصادی نیازمند داشتن تخصص درحوزه مربوطه، مهارت و نیروی انسانی کارا دارد. چرا که همیشه شرکت های بزرگ آماده پرداخت پول زیاد در ازای دریافت مشاوره های درست و حساب شده و همکاری با پیمانکاران خوب و متخصص می باشند.

 

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0
فروشگاه طرح سل
پیام از طریق واتس اپ