راه اندازی فارم ماینینگ بیت کوین و ارزهای دیجیتال

تغذیه الکتریکی

تامین برق فارم با استفاده از برق شهری انجام می‌گیرد. برای برق‌رسانی به کابین‌ها، مدارهای تغذیه برق در تابلو یا تابلوهای برق مخصوص به خود سربندی شده‌ است و تجهیزات نصب‌شده در کابین‌ها به هیچ‌وجه به صورت مستقیم و بدون فیوز به برق شهری متصل نمی‌شود. پریزهای درون کابین با فاصله استاندارد ۶۵/۳ متر از همدیگر نصب می‌شوند.

روشنایی فارم استخراج

 روشنایی محیط و محل کار، شدت نور محیط فارم حداقل ۵۰ و حداکثر ۱۰۰ لوکس خواهد بود.


کابل‌کشی 

کلیه کابل‌کشی‌ها با رعایت اصول کابل‌کشی ساخت‌یافته و رعایت مجموعه‌ای از اصول و روش‌های استاندارد انجام شده و خم‌ها و زاویه‌های مختلف در کابلکشی کابین‌ها رعایت شده است.

پارامترهای محیطی

برای اینکه دما و رطوبت به صورت مستمر در بازه عملیاتی به طور مناسب حفظ گردد، بایستی به طور مستمر به کمک حسگرهای نصب شده در کابین، کنترل شوند تا در صورت بروز نقص استانداردهای زیر، اقدامات مناسب اتخاذ گردد.

  • دمای هوا: ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد
  • رطوبت نسبی: ۴۰ تا ۵۵ درصد
  • حداکثر نرخ تغییر: ۵ درجه سانتی‌گراد در هر ساعت

اندازه‌گیری دما و رطوبت توسط حسگرهای نصب‌شده در فاصله ۵/۱ متر بالاتر از کف کابین انجام خواهد شد.

 


حفظ دمای مطلوب درون کابین‌ها

به منظور خنک‌سازی محیط کابین‌های ماینر، از شبکه آب‌رسانی به همراه فن‌های متعدد استفاده شده است. در این شیوه نوین و مقرون به صرفه، هوا پس از عبور از شبکه‌ای از لوله‌های آب سرد، خنک شده و از طریق فن‌های دمنده پس از عبور از فیلترهای غبارگیر وارد محوطه کابین می‌شود و در ادامه پس از عبور از میان ماینرها و خنک­ سازی آن‌ها توسط فن‌های مکنده از محیط خارج می‌شوند.


جلوگیری از ورود گرد و غبار

هوای مکیده شده از فضای بیرون و دمیده شده به درون کابین، پس از عبور از شبکه‌ای از آب سرد و خنک شدن، از فیلترهای هوایی عبور می‌کند که در حدود ۹۷٫۸ درصد ذرات غبار را به خود جذب نموده و در نتیجه فضای درون کابین تمیز و خنک باقی خواهد ماند.


سیستم‌های رعدگیر و اتصال به زمین

پیرامون سوله یک حلقه اتصال به زمین شامل سیم لخت شماره ۴AWG می‌باشد که به عمق ۱ متر در زمین فرو رفته و به میله‌های فولادی مس‌اندود برای اتصال به زمین به اندازه ۳ متر در ۱۳ میلیمتر که در طول حلقه در هر ۱۲ متر متصل شده است. اسکلت فولادی سوله از طریق نزدیکترین ستون به این حلقه متصل می‌شود. سیستم مذکور به صورت مستقیم به تجهیزات توزیع برق اصلی شامل همه تابلوهای برق، ژنراتورها، سیستم UPS و ترانسفورماتورها متصل است.

جلوگیری از نفوذ آب

در مرحله اول، سقف سوله به بصورت شیب‌دار ایجاد شده تا مانع از نفوذ مستقیم آب به کابین‌ها گردد. از سویی دیگر سقف کابین‌ها، سایه‌بان‌های جانبی  و نیز حداقل فاصله ۳۵ سانتی کابین‌های ماینر از کف سوله جزء دیگر تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل کابین‌ها و بروز مشکلات احتمالی مانند اتصالی برق می‌باشد.

استخراج، فرایند صرف توان محاسبه برای پردازش تراکنش‌ها، ایمن‌سازی شبکه و هم‌زمان حفظ و نگهداری شبکه است. می‌توان آن را به منزله‌ی مرکز داده‌های بیت‌کوین تصور کرد؛ با این تفاوت که طوری طراحی شده است که برای استخراج‌کنندگانی که در تمام کشورها در حال کارند، کاملاً تمرکز‌ زدایی‌شده باشد و هیچ کسی کنترلی بر شبکه نداشته باشد. به این فرایند در قیاس با استخراج طلا، مکانیسم گذرایی دارد که با آن بیت‌کوین‌های جدید صادر می‌شوند. اما بر خلاف استخراج طلا، استخراج بیت‌کوین در ازای سرویس‌های مفیدی که برای عملکرد یک شبکه پرداخت امن لازم است، جایزه‌ای هم در نظر می‌گیرد. تا وقتی آخرین بیت‌کوین صادر نشده باشد، استخراج بیت‌کوین همچنان الزامی است.

استخراج، یک سیستم اجماع توزیع‌شده است که برای تأیید تراکنش‌های در حال انتظار، از راه گنجاندن آن‌ها در زنجیره‌بلوک، به کار می‌رود. استخراج، یک ترتیب زمانی را به یک زنجیره‌بلوک اعمال می‌کند، از بی‌طرف بودن شبکه محافظت می‌کند و اجازه می‌دهد کامپیوترهای مختلف با هم در مورد وضعیت سیستم به توافق برسند. تراکنش‌ها برای اینکه تأیید شوند، باید در یک بلاک که طبق قوانین بسیار سختگیرانه‌ای رمزنگاری شده، دسته‌بندی شوند و به تأیید شبکه برسند. این قوانین از اصلاح بلاک‌های قبلی جلوگیری می‌کند چرا که با این کار، بلاک‌های بعدی باطل خواهند شد. استخراج، همچنین راهی رقابتی را ایجاد می‌کند تا کسی نتواند به‌سادگی به زنجیره‌بلوک، بلاک‌های جدید اضافه کند. به این ترتیب، هیچ‌کس نخواهد توانست آنچه را که به زنجیره‌بلوک وارد شده، کنترل کند و یا بخش‌هایی از زنجیره‌بلوک را طوری عوض کند که ارزهای خرج‌شده‌ی خود را برگرداند.

اصطلاحاً به فرایند ایجاد تراکنش‌ها از طریق ایجاد بلاک، «اثبات از طریق حل مساله» گفته می‌شود. برای این کار نیاز به سخت‌افزارها و پردازنده‌های بسیار سریع و پیشرفته‌ای است که به صورت شبانه‌روزی کار کنند. این فرایند انرژی زیادی مصرف می‌کند و بنابراین هزینه‌ی برق، بخش مهمی از هزینه‌های اجرایی تأسیسات ماینینگ است.

نحوه­ استخراج بیت‌کوین

هر کسی می‌تواند با اجرای نرم‌افزار روی سخت‌افزاری ویژه، یک استخراج‌کننده‌ی بیت‌کوین باشد. نرم‌افزار استخراج، به انتشار تراکنش‌ها در شبکه‌ی P2P، گوش فرا داده و اقدامات مقتضی جهت پردازش و تأیید این تراکنش‌ها را انجام می‌دهد. استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به این دلیل به این کار می‌پردازند که کارمزد تراکنشی را که کاربران برای  پردازش سریع‌تر تراکنش‌های خود می‌پردازند، دریافت نموده و نیز بیت‌کوین‌های تازه تولیدشده را بر طبق یک فرمول ثابت به جریان اندازند.

تراکنش‌های جدید برای آن‌که پذیرفته شوند باید در بلاکی همراه با سند ریاضی انجام کار قرار گیرند. این مدرک‌ها را به سختی می‌توان تولید کرد، چون هیچ راهی برای تولید آن‌ها به جز میلیاردها محاسبه در ثانیه نیست. استخراج‌کنندگان باید این محاسبات را انجام دهند تا سرانجام شبکه، بلاک‌های آن‌ها را بپذیرد و به آن‌ها پاداش دهد. هر چه تعداد استخراج‌کنندگان بیشتر شود، شبکه یافتن بلاک‌های مجاز را به‌طور خودکار دشوارتر می‌کند تا مطمئن شود که زمان متوسط برای یافتن یک بلاک، همان ۱۰ دقیقه باقی خواهد ماند. در نتیجه، استخراج یک کار بسیار رقابتی است که هیچ استخراج‌کننده‌ای نمی‌تواند کنترلی بر آنچه که درون زنجیره‌بلوک است، داشته باشد.

برای تحمیل ترتیب زمانی بر زنجیره‌بلوک، سند انجام کار طوری طراحی می‌شود که به بلاک قبلی وابسته باشد. به همین دلیل برگشت دادن تراکنش‌های قبلی به‌طور نمایی دشوار می‌شود، چرا که لازم است سند انجام کار روی تمامی بلاک‌های دنباله‌ی آن، دوباره محاسبه گردند. اگر در یک زمان، دو بلوک پیدا شود استخراج‌کنندگان ابتدا به کار روی بلوکی که اول دریافت کرده‌اند می‌پردازند و سپس به محض آنکه بلوک بعدی پیدا شد به طولانی‌ترین زنجیره‌ی بلوک‌ها سوییچ خواهند کرد. به این ترتیب به استخراج‌کنندگان اجازه داده خواهد شد که اجماعی جهانی را بر مبنای قدرت پردازش، حفظ کرده و آن را ایمن نمایند.

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین نه می‌توانند با تقلب پاداش خود را افزایش دهند و نه می‌توانند تراکنش‌های تقلبی که ممکن است شبکه‌ی بیت‌کوین را خراب کند را پردازش نمایند. زیرا تمامی نودهای بیت‌کوینی بر اساس پروتکل بیت‌کوین، هر گونه بلاکی را که شامل داده‌های غیرمجاز باشد، نخواهند پذیرفت. در نتیجه، حتی اگر نتوان به تمامی استخراج‌کنندگان بیت‌کوین اعتماد کرد، امنیت شبکه همچنان برقرار خواهد بود.

روش های استخراج بیت‌کوین

بیت‌کوین به دو مقیاس صنعتی و غیرصنعتی استخراج می‌شود.

مقیاس غیرصنعتی مربوط به فعالیت‌های در حجم بسیار محدود است. این استخراج بیشتر توسط افراد علاقه‌مند صورت می‌پذیرد و حجم بیت‌کوین تولیدی در بیشتر اوقات کمتر از ۱۰ بیت‌کوین در سال است.

اما عمده‌ی استخراج بیت‌کوین در جهان در مقیاس بزرگ و صنعتی و با ایجاد فارم‌های ماینینگ است. فارم‌ ماینینگ تأسیساتی وسیع است که در آن تعداد بسیار زیادی از پردازنده‌های فوق سریع در کنار یکدیگر قرار گرفته و امکان ایجاد توان پردازشی بسیار بالایی را فراهم می‌کنند که در نهایت باعث دریافت سهم بیشتری از پاداش شبکه و درآمد بیشتری از بیت‌کوین می‌شود.

دانلود طرح توجیهی فارم ماینینگ بیت کوین  و  راه اندازی مزرعه استخراج ارز دیجیتال  کلیک کنید  

تولید بیت‌کوین در ایران

بنا به تحقیقات صورت گرفته جز در موارد معدودی تاکنون مرکزی در ایران به‌صورت صنعتی و در مقیاس بزرگ اقدام به تأسیس فارم ماینینگ بیت‌کوین نکرده است ولی پیش بینی می شود با مشخص شدن قوانین و مباحث مالیاتی و با به رسمیت شناختن صنعت ماینینگ، این صنعت در ایران رو به روز فراگیرتر شود. ضمنا با توجه به پایین بودن هزینه های برق در ایران بستر لازم برای ورود سرمایه گذاران خارجی در این صنعت قابل تصور است.

.

ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻭ ﺍﺭﺍﺋﻪ‌ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻻﺯﻡ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ‌ی ﻗﻴﻤﺖ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﻣﺤﺼﻮﻝ

ﭘﺎﺭﺍﻣﺘﺮﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻔﻲ ﺑﺮ ﻗﻴﻤﺖ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻣؤﺛﺮ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﭘﺎﺭﺍﻣﺘﺮﻫﺎﻱ ﻣﻬﻢ ﺩﺭ ﺫﻳﻞ ﺷﺮﺡ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ:

ﻗﻴﻤﺖ برق ﮐﻪ ﻳﮑﻲ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻫﺰﻳﻨﻪ‌ﻫﺎﻱ ﻣﺘﻐﻴﺮ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻲ‌ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻧﻘﺶ ﻋﻤﺪﻩ‌ﺍﻱ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻗﻴﻤﺖ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ.

  1. ﻣﻨﻄﻘﻪ‌ی ﺟﻐﺮﺍﻓﻴﺎﻳﻲ ﺍﺣﺪﺍﺙ ﻭﺍﺣﺪ ﺑﻪ‌ﺧﺼﻮﺹ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ دمای هوا و ﺩﺳﺘﺮﺳﻲ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ برق و ارتباطات باثبات و همچنین دسترسی به راه‌ ارتباطی فرودگاهی ﻫﺰﻳﻨﻪ‌ﻫﺎﻱ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺭﺍ ﺗﺤﺖ ﺗأﺛﻴﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ.
  2. ﻧﻮﻉ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﻱ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺗأﺛﻴﺮ ﺑﺮ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ‌ﮔﺬﺍﺭﻱ بر روی تجهیزات با بهره‌وری بالاتر در هزینه تولید ﻣؤﺛﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.
  3. ﻫﺰﻳﻨﻪ‌ی ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ ﺗأﺛﻴﺮ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺩﺭ ﻫﺰﻳﻨﻪ‌ﻫﺎﻱ ﻣﺘﻐﻴﺮ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻭ ﻗﻴﻤﺖ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ.
  4. ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻭﺍﺣﺪ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ هزینه‌ی تولید ﻣؤﺛﺮ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﮐﻪ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺳﺮﺷﮑﻦ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﻫﺰﻳﻨﻪ‌ﻫﺎﻱ ﺳﺮﺑﺎﺭ ﺑﺎﻋﺚ ﮐﺎﻫﺶ ﻗﻴﻤﺖ ﺗﻤﺎﻡ‌ﺷﺪﻩ ﻣﻲ‌ﮔﺮﺩﺩ.

با توجه به تعیین نرخ جهانی بیت‌کوین در بازارهای تبادل بین‌المللی، هزینه‌های تولید می‌بایست به نوعی باشد که سود مورد انتظار سرمایه‌گذاران را تأمین کند. به‌علاوه، حاشیه سود باید به‌نحوی باشد که با کاهش احتمالی قیمت بازدهی طرح از حد متناسب خارج نشود.

سخت‌افزارهای مورد استفاده

برای ماینینگ بیت‌کوین از سخت‌افزارهای زیر استفاده شده است :

  • سی‌پی‌یو (CPU):
    اولین سخت‌افزاری بود که برای ماینینگ استفاده شد. توان پردازشی سی‌پی‌یو‌ها نسبت به قیمتشان و البته برقی که مصرف می‌کردند بسیار پایین بود و به سرعت از رده خارج شدند.
  • کارت‌های گرافیک (GPU):
    انواع مختلف کارت‌های گرافیک با تغییر کاربری برای انجام پردازش‌های سریع بیت‌کوین بهینه‌سازی شدند. این سخت‌افزارها هم اینک دیگر برای ماینینگ به‌صرفه نیستند.
  • بردهای اف‌پی‌جی‌ای (FPGA):
    نسل بعدی ابزارهای پردازشی جهت ماینینگ بر روی بردهای اف‌پی‌جی‌ای توسعه داده شد. از آنجا که این بردها دقیقا برای ماینینگ طراحی می‌شدند بازدهی بسیار بالاتری داشتند. اما این بردها هم‌اینک منسوخ شده‌اند و بهره‌وری آن ها بسیار پایین است.
  • اسیک (ASIC):
    اسیک‌ها آخرین نسل از سخت‌افزارهایی هستند که برای ماینینگ طراحی و مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این سخت‌افزارها پردازنده‌ها و میکروچیپ‌های بسیار پیشرفته‌ای هستند که تنها برای انجام پردازش‌های مربوط به ماینینگ بیت‌کوین طراحی و ساخته شده‌اند و بهره‌وری بسیار بالایی دارند.

مزایای استراتژیک طرح برای کشور

بیت‌کوین در جهان در حال تبدیل‌شدن به یک کالای راهبردی در نظام‌های پرداخت نوظهور است. ایجاد فارم ماینینگ علاوه بر درآمدزایی می‌تواند امتیازات و قابلیت‌های مهمی را در اختیار مالکان و کشور قرار دهد.

  • امکان دریافت و پرداخت خارج از نظام بانکی جهانی
    امکان دریافت و پرداخت‌های ایران به دلیل نگرانی افراد و شرکت‌ها از تحریم‌های احتمالی آمریکا همچنان بسیار محدود است. استفاده از بیت‌کوین برای پرداخت‌ها می‌تواند این نگرانی را از بین ببرد. اخیراً شرکت سرمایه‌گذاری بریو نیو ورلد (Brave New World) که شرکتی سوئدی است با استفاده از همین راهکار شروع به جذب سرمایه از اروپا برای سرمایه‌گذاری در بورس تهران کرده است. این شرکت سرمایه‌ افراد را به‌صورت بیت‌کوین می‌پذیرد و سود آن‌ها را نیز به‌صورت بیت‌کوین خواهد پرداخت.
    بیت‌کوین می‌تواند به‌عنوان یک راهکار امن، سریع و البته بدون نگرانی از بابت تحریم یا بلوکه شدن مورد استفاده قرار بگیرد.
  • امکان عبور از تحریم‌ها
    نظام بانکی جهانی به دلیل تحریم و پس‌ از آن نگرانی از اقدامات احتمالی آمریکا و برخورد با آن‌ها همچنان تمایل زیادی برای ارتباط و ایجاد امکان پرداخت به ایران ندارد. بیت‌کوین به شرکت‌های ایرانی کمک می‌کند تا از موانع مربوط به تحریم عبور کرده و بتوانند پرداخت‌های خود را انجام دهند.
  • امکان آزادسازی منابع مالی بلوکه شده ایران در دیگر کشورها
    تبدیل ارزهای بلوکه ‌شده به بیت‌کوین و انتقال آن در کشورهای مختلف و نهایتاً استفاده برای انجام خریدها می‌تواند به‌عنوان راهکاری برای آزادسازی منابع مالی ایران مورد استفاده قرار بگیرد. حضور در این صنعت و در اختیار داشتن منابع بالای بیت‌کوین می‌تواند به انجام این فرایند کمک بسزایی کند.

مزایای فارم نسبت به دیگر صنایع و کارخانه‌ها

  • فعالیت در تمام شبانه‌روز و تمام ایام سال
    فارم در تمام طول ساعات شبانه‌روز و تمام ایام سال ازجمله تعطیلات فعال و در حال تولید است که باعث بازدهی بسیار بالاتر آن نسبت به دیگر صنایع است.
  • عدم نیاز به بازاریابی
    محصول تولیدی صنعت ماینینگ بیت‌کوین یا سایر آلتکوین ها است که به‌راحتی قابل‌تبدیل به ‌تمامی ارزهای مطرح جهان است. این محصول برخلاف دیگر محصولات واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها نیاز به بازاریابی و بازارسازی ندارد.
  • دوره راه‌اندازی کوتاه
    دوره‌ی راه‌اندازی فارم نسبت به دیگر صنایع با همین میزان سرمایه‌ بسیار کوتاه‌تر است که باعث کاهش دوره‌ی خواب سرمایه و هزینه‌های مربوط به آن می‌شود.
  • بازگشت سرمایه  از روز اول و جریان نقدینگی بسیار خوب
    فارم از روز اول بهره‌برداری شروع به درآمدزایی می‌کند که این درآمد در همان روز قابل نقد کردن است و بنابراین جریان نقدینگی قدرتمندی را در اختیار مالکان قرار می‌دهد.
  • بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت از روز اول
    برخلاف بیشتر صنایع فارم ماینینگ بیت‌کوین از همان روز اول بهره‌برداری می‌تواند و باید با حداکثر ظرفیت خود فعالیت کند که باعث افزایش درآمد و کاهش دوره‌ی بازگشت سرمایه می‌شود.
  • عدم نیاز به نیروی انسانی گسترده
    نگهداری فارم به نیروی انسانی بسیار زیادی نیاز ندارد و همین امر چالش‌های مربوط به نیروی انسانی و هزینه‌های مربوط به آن را کاهش می‌دهد.
  • عدم وجود خط تولید و وابستگی تجهیزات به یکدیگر
    تجهیزات فارم به‌صورت کاملاً مجزا از یکدیگر هستند و بنابراین خارج شدن هرکدام از آن‌ها از مدار به دلیل خرابی سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری تأثیری بر کار و تولید دیگر تجهیزات ندارد. به ‌این ‌ترتیب فارم همواره می‌تواند با ظرفیت تقریباً نزدیک به ۱۰۰ درصد فعالیت خود را ادامه دهد. به‌علاوه فارم نیازمند تجهیزات و ماشین‌های بسیار بزرگ و گران ‌قیمت نیست که خارج شدن آن‌ها از مدار اختلالی در تولید وارد کند.
اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0
فروشگاه طرح سل
پیام از طریق واتس اپ