طرح توجیهی پرورش زالو طبی (word,pdf) ویرایش سال ۱۴۰۳

 طرح توجیهی پرورش زالو طبی (word,pdf) ویرایش سال جدید

 طرح توجیهی فوق حاوی فایل word و pdf برای دانلود می باشد

عنوان طرح تولید زالو  ۲۰۰۰۰۰ قطعه ای
موضوع طرح : پرورش و و تکثیر زالو طبی در محیط اجاره ای
ظرفیت : تکثیر ۲۰۰ ھزار قطعه در سال
سرمایه گذاری کـل:  ۳۸۰۰ میلیون ریال
 دوره بازگشـت سرمایه: ۳ سال
میزان اشتغال زایی :  ۴ نفـر
قابل اجرا در تمامی نقاط کشور – ارجع تر مناطق معتدل و سردسیر

پرورش زالو

در گذشته زالو به صورت طبیعی از طبیعت صید می شد نیاز آنچنانی به پرورش این موجود با ارزش حس نمی شد ولی در چندین سال اخیر در ایران و در کشور های دیگر با توجه به افزایش تقاضا برای زالو،  بازار خوبی برای این موجود کوچک و پرخاصیت ایجاد شده است.

 

معرفی زالو

زالوها نرم تنانی تک‌جنسی و عمدتا آبزی هستند که همگی زندگی انگلی دارند. از بین۶۵۰ گونه شناسایی شده، تنها ۵۰ نوع از آنها از خون پستانداران تغذیه می‌کند که زالوی پزشکی (medical leech) معروفترین آنهاست. این نوع زالوها که رنگ سبز زیتونی تا سبز لجنی و نوارهایی تیره در سطح پشتی خود دارند؛ پس از صید، مدتی در آب های صاف و تمیز نگهداری می شوند تا هر گونه آلودگی احتمالی آنها رفع شود و سپس برای مقاصد طبّی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مصارف زالو

با توجه به مطالعات انجام شده  در طرح توجیهی پرورش زالو طبی ، زالو ها در مصارف بهداشتی و تهیه لوازم آرایشی به کار می روند. در درمان های سنتی، در نتیجه مکیدن خون بیمار توسط زالو، فرد از درد مفاصل، سر درد و .. رهایی پیدا می کند. روغن زالو هم به عنوان یک ماده ی افزایش دهنده توانایی جنسی مردان، شناخته شده است. در هند، روغن زالو به عنوان یک ماده موثر در جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود. این ماده در حال حاضر در امریکا و بسیاری از کشورها برای اهداف درمانی استفاده می شود. برای جلوگیری از گسترش هر نوع بیماری، زالوها فقط بر روی همان بیمار مورد استفاده قرار می گیرند.

در حال حاضر نیز تكثیر و پرورش زالو با موفقیت انجام پذیرفته، به‌طوری‌كه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار قطعه زالوی پرورشی برای عرضه به بازار مصرف وجود دارد و این در حالی است که پرورش زالو توجیه اقتصادی خوبی دارد و در حال حاضر هر قطعه زالو در ایران ۵۰۰ تا۱۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است كه قیمت این آبزی در اروپا ۸ تا ۱۲ دلار است. تفاوت قیمتی که صادرات زالو را برای کارآفرینانی که مزارع مصنوعی پرورش زالو تأسیس کرده‌اند بسیار پر سود می‌کند.

به این ترتیب است که با توسعه پرورش زالو از یک سو فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان بیكار ایجاد می‌شود و از سوی دیگر افزایش درآمد اقتصادی روستاییان رقم خواهد خورد و سود پرورش زالو برای سرمایه گذاران نیز بسیار مناسب است .

در حال حاضر، تکثیر و پرورش زالو در برخی از استان‌های ایران مانند مازندران، آذربایجان شرقی و خراسان با موفقیت انجام می‌شود، به طوری که در حال حاضر زالوی پرورشی برای عرضه به بازار مصرف وجود دارد.

لازم به ذکر است که سرمایه لازم برای تولید زالو بسیار کم است. به عنوان مثال از ملزومات پرورش زالو تهیه استخرهایی کوچک است که عمق آن نیم متر باشد و درکف استخر، سیمان‌ها با خاک رس پوشانده شوند. بنا به گفته کارشناسان، با سرمایه اندک ۵ تا ۱۰ میلیونی می‌توان کارگاه کوچک تولید زالو را به راه انداخت.

غذای زالو 

عموماً زالوها به روش طبیعی و شکار از خود را از ماهی، قورباغه، گاو و دیگر موجودات زنده به دست می‌آورند و با چسبیدن به آن‌ها خون آن‌ها را می‌مکند. این روش در فضای آزاد و در کشورهای اروپایی استفاده می‌شود.

 اما در پرورش زالوی طبی نمی‌توان به این روش اتکا کرد زیرا به وقت و هزینه زیادی نیاز است، برای پرورش آسان‌تر از دو روش زیر استفاده می‌کنیم.

 

تغذیه با گیاهان

در این روش با کاشت گیاهانی چون: نیلوفر آبی، جلبک و سنبل آبی بر روی بستر آب برای تغذیه زالوها استفاده کرد. اگرچه این روش یکی از قدیمی‌ترین روش‌های پرورش زالو است اما همچنان یکی از متداول‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش‌های پرورش صنعتی می‌باشد که نه‌تنها باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش عملکرد تولیدمثل می‌شود بلکه باعث جلوگیری از آلودگی آب شده و اکسیژن بهتر و بیشتری به زالو می‌رسد.

 

حهت  پرورش زالو در طرح توجیهی پرورش زالو طبی  اقدامات زیر لازم است

درخواست کتبی و تایین میزان ظرفیت درخواستی به سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی همراه با سند مالکیت زمین و همچنین مجوز بهربرداری اب

تشکیل کمسیون سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی جهت صدور موافقت اصولی پرورش زالو وموافقت ان جهت صدور

گرفتن نامه های تاییده از نطام مهندسی جهاد کشاورزی جهت پرورش زالو

گرفتن تاییده از سازمانهای معرفی شده نطام مهندسی جهت گرفتن پروانه تاسیس پرورش زالو<شیلات.دامپزشکی.محیط زیست.امور و اراضی.اداره اب و….>

نوشتن طرح توجیهی پرورش زالو طبی و نقشه ساختمان

تشکیل کمسیون توسط سازمان نظام مهندسی وصدور پروانه تاسیس پرورش زالو

ساخت ابنیه

درخواست صدور پروانه بهربرداری

بازید کارشناسان مربوطه

تشکیل کمسیون نظام مهندسی جهاد کشاورزی جهت صدور پروانه بهربرداری پرورش زالو

لازم به دکر است تمام این مراحل در سازمان دامپزشکی نیز تکرار و شما دو پروانه بهربرداری خواهید گرفت

جهت اطلاعات بیشتر به سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی خود مراجعه نمایید

 

 

سرفصل های محتوایی فایل دانلودی:
خلاصه مالی  طرح
    معرفی طرح
معرفي محصول
مطالعات فنی و مالی طرح
برآورد هزینه های سرمایه گذاری طرح
میزان منابع تامین مالی از تسهیلات
سرمايه در گردش مورد نياز طرح
هزينه هاي ساليانه
هزینه های جاری و بهای تمام شده طرح
پیش بینی قیمت فروش
پیش بینی درآمد حاصل
سود و زیان طرح
شاخص هاي اقتصادي
 جدول  تعیین در نقطه سر بسر
نرخ بازدهی سرمایه
نسبتهای سودآوری
  برآورد ارزش افزوده

*جهت تهیه طرح توجیهی پرورش زالو طبی  برای اخذ مجوز و وام بانکی  با ما در تماس باشید* مهندس امینی ۰۹۳۳۹۵۶۴۵۳۰ 


** در صورت وجود هر نوع مشکل در دانلود هر یک از فایل ها از طریق تلگرام یا واتس آپ به شماره ۰۹۳۳۹۵۶۴۵۳۰ اطلاع و فایل را دریافت فرمایید.**

 طرح توجیهی پرورش زالو طبی (word,pdf) ویرایش سال جدید  طرح توجیهی فوق حاوی فایل word و pdf برای دانلود می باشد عنوان طرح تولید زالو  ۲۰۰۰۰۰ قطعه ای موضوع طرح : پرورش و و تکثیر زالو طبی در محیط اجاره ای ظرفیت : تکثیر ۲۰۰ ھزار قطعه در سال سرمایه گذاری کـل:  ۳۸۰۰ میلیون ریال  دوره بازگشـت سرمایه: ۳ سال میزان اشتغال زایی :  ۴ نفـر قابل اجرا در تمامی نقاط کشور – ارجع تر مناطق معتدل و سردسیر پرورش زالو در گذشته زالو به صورت طبیعی از طبیعت صید می شد نیاز آنچنانی به پرورش این موجود با ارزش حس نمی شد ولی در چندین سال اخیر در ایران و در کشور های دیگر با توجه به افزایش تقاضا برای زالو،  بازار خوبی برای این موجود کوچک و پرخاصیت ایجاد شده است.   معرفی زالو زالوها نرم تنانی تک‌جنسی و عمدتا آبزی هستند که همگی زندگی انگلی دارند. از بین۶۵۰ گونه شناسایی شده، تنها ۵۰ نوع از آنها از خون پستانداران تغذیه می‌کند که زالوی پزشکی (medical leech) معروفترین آنهاست. این نوع زالوها که رنگ سبز زیتونی تا سبز لجنی و نوارهایی تیره در سطح پشتی خود دارند؛ پس از صید، مدتی در آب های صاف و تمیز نگهداری می شوند تا هر گونه آلودگی احتمالی آنها رفع شود و سپس برای مقاصد طبّی مورد استفاده قرار می گیرد.   مصارف زالو با توجه به مطالعات انجام شده  در طرح توجیهی پرورش زالو طبی ، زالو ها در مصارف بهداشتی و تهیه لوازم آرایشی به کار می روند. در درمان های سنتی، در نتیجه مکیدن خون بیمار توسط زالو، فرد از درد مفاصل، سر درد و .. رهایی پیدا می کند. روغن زالو هم به عنوان یک ماده ی افزایش دهنده توانایی جنسی مردان، شناخته شده است. در هند، روغن زالو به عنوان یک ماده موثر در جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود. این ماده در حال حاضر در امریکا و بسیاری از کشورها برای اهداف درمانی استفاده می شود. برای جلوگیری از گسترش هر نوع بیماری، زالوها فقط بر روی همان بیمار مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر نیز تكثیر و پرورش زالو با موفقیت انجام پذیرفته، به‌طوری‌كه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار قطعه زالوی پرورشی برای عرضه به بازار مصرف وجود دارد و این در حالی است که پرورش زالو توجیه اقتصادی خوبی دارد و در حال حاضر هر قطعه زالو در ایران ۵۰۰ تا۱۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است كه قیمت این آبزی در اروپا ۸ تا ۱۲ دلار است. تفاوت قیمتی که صادرات زالو را برای کارآفرینانی که مزارع مصنوعی پرورش زالو تأسیس کرده‌اند بسیار پر سود می‌کند. به این ترتیب است که با توسعه پرورش زالو از یک سو فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان بیكار ایجاد می‌شود و از سوی دیگر افزایش درآمد اقتصادی روستاییان رقم خواهد خورد و سود پرورش زالو برای سرمایه گذاران نیز بسیار مناسب است . در حال حاضر، تکثیر و پرورش زالو در برخی از استان‌های ایران مانند مازندران، آذربایجان شرقی و خراسان با موفقیت انجام می‌شود، به طوری که در…

امتیاز

امتیاز کل

با امتیاز دادن ما رو در جهت بهبود مطالب یاری فرمایید

امتیاز کاربران: ۴٫۸۹ ( ۷ رای)
۰ bigtheme
مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0