طرح توجیهی پرورش مرغ شاخدار،مروارید،گینه (word,pdf) ویرایش سال ۱۴۰۳

  پرورش مرغ شاخدار،مروارید،گینه (word,pdf) ویرایش سال جدید

طرح توجیهی پرورش مرغ شاخ دار ،مرغ مروارید،مرغ  گینه
ظرفیت تولید ۵۰۰۰ قطعه  جوجه با  ۸۰ قطعه مولد
دوره بازگشت سرمایه  ۳ساله 
زمین مورد نیاز: ۳۵۰۰ متر مربع
زیر بنا ۲۰۰ متر مربع
سرمایه کل: ۶۲۰ میلیون تومان
اشتغالزایی: ۳ تا ۵ نفر
نرخ بازده داخلی ۳۵ درصد

 طرح توجیهی   پرورش مرغ شاخدار،مروارید،گینه حاوی فایل word و pdf برای دانلود می باشد

پرورش مرغ شاخدار

پرنده ای زینتی خوراکی

مرغ شاخدار به نام های مرغ گینه ، مرغ خالدار و مرغ مرواریدی  قادر است پرواز کند . این حیوان در گروه های ۴۰ تایی حرکت کرده و هنگامی که احساس ترس نمایند جیغ می کشند . مرغ گینه بیشتر در مناطق خشک و گرم سازگار  بوده و جثه مرغ های گینه نر بزرگتر از مرغ های گینه ماده است ، مرغ شاخدار ماده صدای نازک تری نسب به مرغ شاخدار نر دارد . تخم مرغ این مرغ ها بسیار شبیه به تخم مرغ های محلی می باشد ، اما زرده این تخم ها از تخم مرغ های محلی کوچکتر است . مرغ شاخدار بین ۴۰ تا ۷۰ سانتی متر طول دارد . وزن این پرنده نیز بین ۷۰۰ گرم تا ۵٫۲ کیلوگرم است .

پرورش و نگهداری از مرغ شاخدار

مرغ شاخدار که با نام مرغ گینه نیز شناخت می شود پرنده ای زیبا از دسته قرقاول سانان می باشد . این پرنده بیشتر در اقلیم های گرم مانند افریقا دیده می شود . مرغ شاخدار بیشتر گشت زدن و تغذیه خود به هنگام روز انجام می دهد .

شایان ذکر است که این مرغ به دلیل رفتار ها و عملکرد هایی که دارد نام کولی را نیز به خود اختصاص داده است . دیده شده که از این پرنده به عنوان نگهبان نیز در برخی خانه ها استفاده می شود چرا که این پرنده به هنگام دیدن فرد ناشناس اقدام به تولید صدا های ناهنجار و بلند می نماید . البته باید به این نکته هم توجه داشت که مرغ گینه به هنگام تولید مثل نیز صدا های بلندی از خود تولید می کند .

نحوه شروع پرورش مرغ شاخدار

اگر قصد شما از پرورش مرغ شاخدار گوشتی کردن انها می باشد، بنابراین بهتر است با خرید یک دستگاه جوجه کشی ارزان و تعدادی تخم نطفه دار این پرنده شروع به جوجه کشی از این پرنده نموده و پس از بزرگ نمودن جوجه ها و رسیدن به سن سه ماهگی آنها را روانه بازار کنید.

باید توجه داشته باشید که مرغ های شاخدار قابلیت پرواز های بلند را دارند، بنابراین محیط پرورش آنها باید حتما سر بسته باشد. آنها در حیاط خانه قابلیت پرورش و رشد کافی را ندارند، محیط آنها باید سرسبز و دارای فضای کافی باشد تا به راحتی پرواز کنند و غذای خود را بیابند.

جوجه ها پس از تولد ضعیف هستند و برای جلوگیری از بیماری های احتمالی باید آنها را زیر لامپ مادر مصنوعی قرار دهید و چند روز اول به آب شکر و دان خیس شده بدهید تا قوت بگیرند. هم چنین محیط جوجه ها را باید از محیط مرغ های بالغ جدا کنید.

در صورتی که قصد شما از پرورش مرغ شاخدار علاوه بر فروش گوشت، فروش تخم نطفه دار نیز می باشد، باید آنها را تا سن هفت ماهگی نگه دارید و اقدام به جفت نمودن مرغ ها نمایید تا با یکدیگر جفت شده و مرغ های شاخدار ماده شروع به تخم گذاری نمایند.

نسبت تعداد مرغ ماده به نر ۴ به ۱ می باشد، یعنی به ازای هر ۴ مرغ شاخدار ماده باید ۱ مرغ شاخدار نر در محیط حضور داشته باشد تا نهایت بهره وری وتخم آوری را داشته باشند.

مزایای اجرای طرح توجیهی پرورش مرغ شاخدار پرنده  زینتی خوراکی  :

• مرغ شاخدار تغذیه نسبتا کم و رشد زیادی 

 تخم نطفه دار مرغ شاخدار پس از گذشت دوره جوجه کشی ( بین ۲۵ تا ۲۸ روز ) به جوجه تبدیل خواهد شد . سپس پس از گذشت ۶ تا ۷ ماه جوجه به بلوغ خواهد رسید و تخم گذاری خواهد نمود . مرغ شاخدار در سن ۳ ماهگی به عنوان مرغ گوشتی فروخته خواهد شد
• مرغ شاخدار در برابر بیماری ها مقاوم می باشد
• پرورش مرغ شاخدار در بیشتر مناطق گرم و خشک کشور امکانپذیر می باشد
• در حالت عادی مرغ شاخدار بین ۹ تا ۲۰ تخم می گذارد اما در هنگام پرورش ، با ایجاد شرایط مناسب و تغییر نور و دمای محیط مرغ شاخدار می تواند بین ۹۰ تا ۱۲۰ تخم بگذارد .

 

درآمد   پرورش مرغ شاخدار زینتی و خوراکی  در طرح توجیهی پرورش مرغ شاخدار،مروارید،گینه:

• فروش گوشت مرغ شاخدار
• فروش تخم خوراکی مرغ شاخدار

• فروش مرغ شاخدار به عنوان حیوان تزئینی
• فروش تخم نطفه دار مرغ شاخدار
• فروش جوجه مرغ شاخدار
• فروش نیمچه مرغ شاخدار
• فروش پرنده مولد

در بخش مالی دامپروری و پرورش طیور دو بخش داریم. بخش اول هزینه هایی مثل خرید یا اجاره محل پرورشگاه و احداث سالن ها و خرید تجهیزاتی مانند دان خوری، آب خوری، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، دستگاه های جوجه کشی و… است. در بخش هزینه های جاری هم می توان به خرید جوجه، دان، ویتامین و غیره اشاره کرد که البته این هزینه ها به توان مالی هر فرد بستگی دارد.
 
با ۲۰۰ میلیون شروع کنید
 اگر بخواهم مبلغ پایه ای را برای آغاز کار پرورش پیشنهاد کنم می گویم حدودا ۲۰۰ میلیون تومان می تواند به شما کمک می کند تا در این کار موفق تر باشید. هرچند در شرایط کنونی بیشتر افرادی که پول کلانی دارند پول خود را در اختیار بانک ها می گذارند و بدون هیچ دردسری سود ماهیانه شان را می گیرند و ریسک کارهایی مثل پرورش را به جان نمی خرند اما این کار هم سود قابل توجهی دارد.»
۶ ماهه به سود برسند
پرورش مرغ شاخدار جزو مشاغل زود بازده است و در یک بازه زمانی ۶ ماهه شما را به سود خوبی می رساند.  مرغ شاخدار در یک محیط روستایی هم قابل پرورش است و اگر شما چنین مکانی را در اختیار دارید چند قدم از افرادی که باید مکانی برای پرورش تهیه کنند جلوتر هستید. اما مهمترین قسمت این کار تعیین هدف است باید تصمیم بگیرید که می خواهید مولدگیری کرده و بعد از آن جوجه کشی داشته باشید و یا این که به پرورش برای تولید گوشت فکر می کنید.»
قیمت ها را بدانید
«اگر قصد جوجه کشی و مولدگیری دارید می توانید هر جوجه را حدود ۷۵۰۰ تومان بخرید و هر جوجه پس از یک دوره ۶ ماهه ۱۴۰ تخم می گذارد. حالا شما می توانید مقداری از تخم ها را برای مصرف خوراکی وارد بازار کنید و از طرف دیگر این امکان وجود دارد که تخم های نطفه دار را برای جوجه کشی وارد دستگاه جوجه کشی کنید. جوجه کشی از تخم های نطفه دار به غیر از دستگاه جوجه کشی که حدودا ۱۰ میلیون قیمت دارند احتیاج به یک سالن هم دارد که شرایط دمایی مناسب را برای جوجه شدن تخم ها داشته باشد. اما اگر فقط قصد دارید حیوان گوشتی پرورش دهید کافی است جوجه یکروزه خریداری کنید و بعد از ۱۰۰ روز که دوره پرورش آن تمام شد مرغتان را به فروش برسانید.»
تخم این مرغ فروش بیشتری دارد
 یک مرغ شاخدار نهایتا تا یک کیلو و چهارصد گرم گوشت دارد که الان در بازار کیلویی ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد، البته هنوز خرید و استفاده از گوشت این پرنده در بین مردم رواج پیدا نکرده است و امیدواریم با تبلیغات بیشتر مردم با این حیوان و مزایای گوشت آن بیشتر آشنا شوند. یکی از مزایای مهم این مرغ چربی بسیار اندکی است که نسبت به مرغ های معمولی دارد.
در شرایط کنونی تخم خوراکی این حیوان متقاضی خوبی دارد و هر دانه آن هزار تومان فروخته می شود البته شما می توانید نطفه دار این حیوان را به قیمت ۵ هزار تومان به افرادی که قصد پرورش این حیوان را دارند بفروشید.
قسمت دیگر درآمدزایی در پرورش این حیوان نیز مربوط به فروش نیمچه پرنده می شود که حدودا ۴۵ هزار تومان قیمت دارد . حیوان مولد نیز ۷۰ هزار تومان قیمت دارد که هم اکنون در بازار عرضه می شود.»

سرفصل های طرح توجیهی نوشته شده ویرایش امسال:
بررسی و معرفی طرح
زمین
محوطه سازی
ساختمان سازی
ماشین آلات و تجهیزات (مشخصات فنی آنها )
شرح مختصری از دانش فنی و روش تولید محصولات
تاسیسات عمومی و تجهیزات با مشخصات فنی آنها
وسایل حمل و نقل داخل و خارج
مواد اولیه و بسته بندی
آب ،برق ،سوخت مصرفی
برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی
برآورد هزینه ثابت
هزینه های سرمایه ای
هزینه قبل از بهره برداری
برآورد سرمایه در گردش
برآورد هزینه استهلاک پس از اجرا
هزینه تولید سالیانه
قیمت تمام شده هر واحد
قیمت فروش محصولات
محاسبه نقطه سر به سر
درصد فروش در نقطه سربه سر
سود و زیان
ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن
ارزش افزوده نا خالص
ارزش افزوده خالص
نسبت افزوده ناخالص به فروش
نسبت افزوده خالص به فروش
نسبت افزوده خالص به سرمایه گذاری کل
سرمایه ثابت سرانه
سرمایه ثابت سرانه
کل سرمایه گذاری سرانه
نرخ بازدهی سرمایه
دوره برگشت سرمایه

 

*جهت تهیه  طرح توجیهی پرورش مرغ شاخدار،مروارید،گینه  برای اخذ مجوز و وام بانکی  با ما در تماس باشید* مهندس امینی ۰۹۳۳۹۵۶۴۵۳۰ 


** در صورت وجود هر نوع مشکل در دانلود هر یک از فایل ها از طریق تلگرام یا واتس آپ به شماره ۰۹۳۳۹۵۶۴۵۳۰ اطلاع و فایل را دریافت فرمایید.**

 

  پرورش مرغ شاخدار،مروارید،گینه (word,pdf) ویرایش سال جدید طرح توجیهی پرورش مرغ شاخ دار ،مرغ مروارید،مرغ  گینه ظرفیت تولید ۵۰۰۰ قطعه  جوجه با  ۸۰ قطعه مولد دوره بازگشت سرمایه  ۳ساله  زمین مورد نیاز: ۳۵۰۰ متر مربع زیر بنا ۲۰۰ متر مربع سرمایه کل: ۶۲۰ میلیون تومان اشتغالزایی: ۳ تا ۵ نفر نرخ بازده داخلی ۳۵ درصد  طرح توجیهی   پرورش مرغ شاخدار،مروارید،گینه حاوی فایل word و pdf برای دانلود می باشد پرورش مرغ شاخدار پرنده ای زینتی خوراکی مرغ شاخدار به نام های مرغ گینه ، مرغ خالدار و مرغ مرواریدی  قادر است پرواز کند . این حیوان در گروه های ۴۰ تایی حرکت کرده و هنگامی که احساس ترس نمایند جیغ می کشند . مرغ گینه بیشتر در مناطق خشک و گرم سازگار  بوده و جثه مرغ های گینه نر بزرگتر از مرغ های گینه ماده است ، مرغ شاخدار ماده صدای نازک تری نسب به مرغ شاخدار نر دارد . تخم مرغ این مرغ ها بسیار شبیه به تخم مرغ های محلی می باشد ، اما زرده این تخم ها از تخم مرغ های محلی کوچکتر است . مرغ شاخدار بین ۴۰ تا ۷۰ سانتی متر طول دارد . وزن این پرنده نیز بین ۷۰۰ گرم تا ۵٫۲ کیلوگرم است . پرورش و نگهداری از مرغ شاخدار مرغ شاخدار که با نام مرغ گینه نیز شناخت می شود پرنده ای زیبا از دسته قرقاول سانان می باشد . این پرنده بیشتر در اقلیم های گرم مانند افریقا دیده می شود . مرغ شاخدار بیشتر گشت زدن و تغذیه خود به هنگام روز انجام می دهد . شایان ذکر است که این مرغ به دلیل رفتار ها و عملکرد هایی که دارد نام کولی را نیز به خود اختصاص داده است . دیده شده که از این پرنده به عنوان نگهبان نیز در برخی خانه ها استفاده می شود چرا که این پرنده به هنگام دیدن فرد ناشناس اقدام به تولید صدا های ناهنجار و بلند می نماید . البته باید به این نکته هم توجه داشت که مرغ گینه به هنگام تولید مثل نیز صدا های بلندی از خود تولید می کند . نحوه شروع پرورش مرغ شاخدار اگر قصد شما از پرورش مرغ شاخدار گوشتی کردن انها می باشد، بنابراین بهتر است با خرید یک دستگاه جوجه کشی ارزان و تعدادی تخم نطفه دار این پرنده شروع به جوجه کشی از این پرنده نموده و پس از بزرگ نمودن جوجه ها و رسیدن به سن سه ماهگی آنها را روانه بازار کنید. باید توجه داشته باشید که مرغ های شاخدار قابلیت پرواز های بلند را دارند، بنابراین محیط پرورش آنها باید حتما سر بسته باشد. آنها در حیاط خانه قابلیت پرورش و رشد کافی را ندارند، محیط آنها باید سرسبز و دارای فضای کافی باشد تا به راحتی پرواز کنند و غذای خود را بیابند. جوجه ها پس از تولد ضعیف هستند و برای جلوگیری از بیماری های احتمالی باید آنها را زیر لامپ مادر مصنوعی قرار دهید و چند روز اول به آب شکر و دان خیس شده بدهید تا قوت بگیرند. هم چنین محیط جوجه ها را باید از محیط مرغ های بالغ جدا کنید. در صورتی که…

امتیاز

امتیاز کل

با امتیاز دادن ما رو در جهت بهبود مطالب یاری فرمایید

امتیاز کاربران: ۴٫۷۳ ( ۲ رای)
۰ bigtheme
مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0