طرح توجیهی دستکش پلاستیکی یا فریزری -(word,pdf) ویرایش سال ۱۴۰۳

طرح توجیهی تولید دستکش یکبار مصرف پلاستیکی (word,pdf) ویرایش سال جدید

 

موضوع طرح:طرح توجیهی دستکش یکبار مصرف پلاستیکی
ظرفیت سالانه طرح:۴۳۵۰۰۰  بسته
تعداد شاغلین :۱۴

 

مشخصات سرمایه گذاری طرح :
هزینه های ثابت و قبل از بهره برداری۴,۸۶۷میلیون ریال
سرمایه درگردش طرح۳,۷۰۴میلیون ریال
جمع سرمایه گذاری طرح۸,۵۷۱میلیون ریال
فروش سالیانه مبنا سال ۳۳۴,۹۴۱میلیون ریال
هزینه سالیانه مبنا سال ۳۲۹,۲۱۴میلیون ریال
سود  ناویژه سالیانه مبنا سال ۳۵,۷۲۷میلیون ریال
درصد فروش در نقطه سربسر۴۰%درصد
نرخ بازدهی سرمایه۴۲%درصد
دوره بازگشت سرمایه۲۶ماه
خالص ارزش فعلي كل سرمايه گذاري(NPV)۳,۷۸۷درصد
نرخ بازده داخلي طرح (IRR)۳۰%میلیون ریال

 

شیوع ویروس کرونا در کشورها باعث افزایش تقاضا برای خرید انواع دستکش یکبار مصرف و مواد ضدعفونی شده و کمبود این محصولات و افزایش قیمت آنها را  در بازار منجر خواهد شد. دستکش یکی از پر مصرف ترین محصولات مصرفی پزشکی ، دنداپزشکی و داروخانه ای می باشد .هم چنین کاربرد بسیاری در اصناف دیگر مثل آرایشگاه ها ، تولیدات ، رستوران ها و … دارد

 

سرفصل های طرح توجیهی نوشته شده ویرایش امسال  :
بررسی و معرفی طرح 
زمین
محوطه سازی 
ساختمان سازی
ماشین آلات و تجهیزات (مشخصات فنی آنها )
شرح مختصری از دانش فنی و روش تولید محصولات
تاسیسات عمومی و تجهیزات با مشخصات فنی آنها
وسایل حمل و نقل داخل و خارج 
مواد اولیه و بسته بندی
آب ،برق ،سوخت مصرفی
برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی
برآورد هزینه ثابت
هزینه های سرمایه ای
هزینه قبل از بهره برداری
برآورد سرمایه در گردش
برآورد هزینه استهلاک پس از اجرا
هزینه تولید سالیانه
قیمت تمام شده هر واحد
قیمت فروش محصولات
محاسبه نقطه سر به سر
درصد فروش در نقطه سربه سر
سود و زیان
ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن
ارزش افزوده نا خالص
ارزش افزوده خالص
نسبت افزوده ناخالص به فروش
نسبت افزوده خالص به فروش
نسبت افزوده خالص به سرمایه گذاری کل
سرمایه ثابت سرانه
سرمایه ثابت سرانه
کل سرمایه گذاری سرانه
نرخ بازدهی سرمایه
دوره برگشت سرمایه

 

كاربردهاي محصول  طرح توجیهی دستکش پلاستیکی یا فریزری

به لحاظ ماهیتی محصول مورد نظر جزء کالای مصرفی می‌باشد که بطور فراگیر در بخش های مختلف بهداشت و صنعت، معدن و کشاورزی به کار برده می شود و استفاده از آن در حال افزایش روز افزون و سریع است.

دستکش‌های  یکبار مصرف جهت محافظت از دست ها در برابر مواد شیمیایی و یا آلودگی و بطور کلی محافظت دست از هر اثر خارجی که برای دست مضر است بکار می‌روند.

یکی از پر کاربرد ترین انواع دستکش ها، دستکش یکبار مصرف  فریزری و پلاستیکی می باشد. این دستکش های در اماکنی همچون بیمارستان ها، مراکز درمانی، رستوران ها، مراکز عرضه مواد غذایی بهداشتی، منازل و تمامی مکان هایی که حفظ بهداشت در آن ها اهمیت قابل توجهی دارد مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه تولید دستگاه یکبار مصرف به طور تمام اتوماتیک تولید شده است.

 

مواد مصرفی دستکش یکبار مصرف پلاستیکی  در تولید محصول دستکش پلاستیکی یا فریزری

مواد اولیه تولید دستکش فوق  رول فریزر و پلاستیکی می باشد. 

 

بازار هدف طرح توجیهی دستکش یکبار مصرف پلاستیکی

بازار هدف طرح تامین نیاز داخل می باشد.

 

دانش فنی پروژه  دستکش یکبار مصرف پلاستیکی

فرآیند تولید، بسته بندی و انبارش دستکش پیچیدگی خاصی ندارد و تولید این محصول دارای دانش فنی نمی باشد

 

دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف پلاستیکی طرح توجیهی دستکش پلاستیکی یا فریزری
یکی از موارد مهم که باعث ایجاد تمایز خط تولید دستکش نایلونی یکبار مصرف می شود دستگاه دوخت آن است. دستگاه دوخت دستکش یکبار مصرف در مقایسه با انواع دستگاه دوخت نایلون و نایلکس دارای قالبی متفاوت می باشند. دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف در اکثر مدل ها دو طبقه می باشند و در هر دقیقه توانایی تولید و دوخت ۲۰۰ تا ۲۴۰ دستکش را دارند. این دستگاه در هر دقیقه قادر به تولید ۲ بسته ۱۰۰ تایی دستکش یکبار مصرف می باشد.

 

 

محاسبه سود تولید دستکش یکبار مصرف فریزری یا پلاستیکی

دستگاه تولیدکننده نایلون رولی عرض ۸۰ سانتی متر در هر ساعت کاری ۲۵ الی ۳۵ کیلو گرم نایلون عاج دار تولی می نماید. برای محاسبه میزان سود، این عدد را بطور متوسط ۳۰ کیلو گرم در ساعت در نظر می گیرم. قیمت مواد اولیه درجه یک تولید پتروشیمی های ایران نیز بطور متوسط ۴۵۰۰ تومان برای هر کیلو گرم در نظر گرفته می شود.

از طرفی رول نایلون آماده در بازار به قیمت حدودی ۵۵۰۰ تومان به فروش می رسد. یعنی اگر خط تولید دستکش یکبار مصرف به دستگاه تولید نایلون مجهز نشود، ماده اولیه دستگاه دوخت دستکش می بایست به قیمت هر کیلو گرم ۵۵۰۰ تومان خرید گردد. می توان گفت که تولید رول نایلون مورد نیاز جهت دستکش یکبار مصرف نایلونی بطور متوسط برای هر کیلو گرم ۱۰۰۰ تومان سود خواهد داشت.

طبق ادعای تولید کنندگان دستکش نایلونی، ۶۰ درصد از هر کیلو گرم رول نایلون توسط دستگاه دوخت به دستکش تبدیل می گردد. از این رو از هر کیلو گرم نایلون ۱۰ بسته ۶۰ گرمی حاوی ۱۰۰ عدد دستکش بدست می آید. همانگونه که بیان شد دستگاه دوخت دستکش یکبار مصرف ظرفیت تولید حداقل ۲۰۰ عدد در دقیقه دارد. قیمت فروش کلی دستکش به بیان مشتریان ما برای بسته بندی سلفونی بطور متوسط ۷۰۰ و برای بسته بندی کارتنی بطور متوسط ۹۵۰ می باشد.

اگر ظرفیت تولید دستگاه را بر اساس تعداد بسته در در دقیقه محاسبه کنیم به عدد ۲ خواهیم رسید. از این رو دستگاه دوخت دستکش در هر ساعت ۱۲۰ و در هر شیفت کاری ۸ ساعته ۹۶۰ بسته دستکش یکبار مصرف تولید می کند. به عبارت دیگر دستگاه دوخت در هر شیفت ۹۶ کیلو گرم نایلون رول شده مصرف می کند. البته ۴۰ درصد از این عدد ضایعات است که فروش آن می تواند به ازای هر کیلو گرم ۲۵۰۰ تومان سود داشته باشد.

همانگونه که بیان شد ۴۰ درصد از ۹۶ کیلو گرم معادل ۳۸٫۴ کیلو ضایعات این دستگاه است که اگر این عدد را در ۲۵۰۰ تومان ضرب کنیم، سود حاصل از فروش ضایعات معادل عدد ۲/۸۸۰/۰۰۰ تومان در ماه خواهد بود. هرچند می توان ضایعات را مجددا برای تولید رول نایلون دستکش بکار برد که در این صورت میزان سود آوری خیلی بیشتر می شود. (قیمت ضایعات حدودا نصف قیمت مواد اولیه درجه یک می باشد)

حال به محاسبه میزان سود حاصل از فروش دستکش می پردازیم. اگر بسته بندی سلفونی باشد، ۹۶۰ بسته در ۸ ساعت ضرب در ۷۰۰ که قیمت هر بسته است، درآمد روزانه را به عدد ۶۷۲/۰۰۰ تومان می رساند. هزینه مورد نیاز برای خرید ۹۶ کیلو گرم ماده اولیه با قیمت کیلویی ۵۵۰۰ تومان برابر با ۵۲۸/۰۰۰ تومان خواهد بود. از این رو اگر این دو عدد را از هم کم کنیم میزان سود آوری به ازای هر ۸ ساعت کاری برابر با ۱۴۴/۰۰۰ تومان خواهد بود.

حاصل ضرب میزان سود آوری روزانه در تعداد روز های هر ماه که در این مقاله ۳۰ در نظر گرفته شده است و جمع حاصل با سود بدست آمده از فروش ضایعات، سود ماهانه دستگاه دوخت دستکش یکبار مصرف را به شرط بسته بندی محصول داخل سلفون بدست خواهد آورد. این عدد برابر با ۷/۲۰۰/۰۰۰ تومان می باشد. حال اگر برای بسته بندی کارتنی محاسبات را انجام دهیم به عدد ۱۴/۴۰۰/۰۰۰ تومان خواهیم رسید.

 

همانگونه که محاسبه کردیم می توان گفت خرید دستگاه دوخت دستکش یکبار مصرف به تنهایی می تواند از ۷ الی ۱۴ میلیون تومان در ماه سود مالی برای کارافرینان در پی داشته باشد. اما اگر دستگاه تولید نایلون را به این خط تولید اضافه کنیم دیگر نیازی به خرید رول نایلون آماده به قیمت ۵۵۰۰ تومان برای هر کیلو گرم نبوده و با توجه به قیمت ماده اولیه درجه یک (۴۵۰۰ تومان برای هر کیلو گرم) برای هر کیلو گرم نایلون ۱۰۰۰ تومان به سود آوری اضافه می گردد.

یعنی با توجه به محاسبات صورت گرفته که بیان کننده مصرف ۹۶ کیلو گرم نایلون در روز است، می توانیم ۹۶ هزار تومان به عدد سود ماهانه برای هر یک از بسته بندی های سلفونی و یا کارتنی اضافه نماییم. از این رو در بسته بندی سلفونی، میزان سود آوری خط تولید دستکش یکبار مصرف شامل دستگاه تولید رول نایلون و دستگاه دوخت دستکش برابر با ۱۰/۰۸۰/۰۰۰ تومان و برای بسته بندی کارتنی ۱۷/۲۸۰/۰۰۰ تومان خواهد بود.

 

البته این اعداد با فرض بازاریابی مناسب جهت فروش دستکش حاصل از کار خط تولید در یک شیفت کاری ۸ ساعتع در روز و ۳۰ روز کاری در ماه بدست آمده اند. بدیهی است افزایش ساعات کار می تواند در سود آوری بیشتر موثر باشد.

از طرفی همانگونه که  در طرح توجیهی دستکش پلاستیکی یا فریزری بیان شد دستگاه دوخت توان تولید ۹۶۰ بسته در هر ۸ ساعت کاری دارد که از نظر وزنی ۹۶ کیلو گرم خواهد بود. اما دستگاه تولید نایلون ظرفیتی معادل ۳۰ کیلو گرم در ساعت دارد. یعنی در ۸ ساعت کاری ۲۴۰ کیلو گرم نایلون رول شده تولید می نماید.

به عبارت دیگر حدود ۱۴۴ کیلو گرم مازاد مصرف دستگاه دوخت نایلون برای فروش در روز نیز تولید می گردد. با احتساب سود ۱۰۰۰ تومان برای هر کیلو گرم رول نایلون عاج دار می توان گفت که روزانه ۱۴۴ هزار تومان نیز به سود آوری خط تولید دستکش نایلونی اضافه می شود. بنابراین ۴/۳۲۰/۰۰۰ تومان حاصل از فروش نایلون مازاد در ماه به سود آوری خط تولید اصافه می گردد.

از این رو سودآوری خط تولید دستکش یکبار مصرف برای بسته بندی سلفونی تا ۱۴/۴۰۰/۰۰۰ تومان و برای بسته بندی کارتنی تا ۲۱/۶۰۰/۰۰۰ تومان قابل افزایش می باشد.

 

 

پیشنهادی :دانلود طرح توجیهی  تولید ماسک – کلیک نمایید

 

 

فایل طرح توجیهی تولید دستکش پلاستیکی یا فریزری صورت pdf می باشد. جهت تهیه طرح توجیهی برای اخذ مجوز  از ساز مان ها و وام بانکی طبق فرمت آنها  با ما  ۰۹۳۳۹۵۶۴۵۳۰   در تماس باشید 

طرح توجیهی تولید دستکش یکبار مصرف پلاستیکی (word,pdf) ویرایش سال جدید   موضوع طرح: طرح توجیهی دستکش یکبار مصرف پلاستیکی ظرفیت سالانه طرح: ۴۳۵۰۰۰  بسته تعداد شاغلین : ۱۴   مشخصات سرمایه گذاری طرح : هزینه های ثابت و قبل از بهره برداری ۴,۸۶۷ میلیون ریال سرمایه درگردش طرح ۳,۷۰۴ میلیون ریال جمع سرمایه گذاری طرح ۸,۵۷۱ میلیون ریال فروش سالیانه مبنا سال ۳ ۳۴,۹۴۱ میلیون ریال هزینه سالیانه مبنا سال ۳ ۲۹,۲۱۴ میلیون ریال سود  ناویژه سالیانه مبنا سال ۳ ۵,۷۲۷ میلیون ریال درصد فروش در نقطه سربسر ۴۰% درصد نرخ بازدهی سرمایه ۴۲% درصد دوره بازگشت سرمایه ۲۶ ماه خالص ارزش فعلي كل سرمايه گذاري(NPV) 3,787 درصد نرخ بازده داخلي طرح (IRR) 30% میلیون ریال   شیوع ویروس کرونا در کشورها باعث افزایش تقاضا برای خرید انواع دستکش یکبار مصرف و مواد ضدعفونی شده و کمبود این محصولات و افزایش قیمت آنها را  در بازار منجر خواهد شد. دستکش یکی از پر مصرف ترین محصولات مصرفی پزشکی ، دنداپزشکی و داروخانه ای می باشد .هم چنین کاربرد بسیاری در اصناف دیگر مثل آرایشگاه ها ، تولیدات ، رستوران ها و … دارد   سرفصل های طرح توجیهی نوشته شده ویرایش امسال  : بررسی و معرفی طرح  زمین محوطه سازی  ساختمان سازی ماشین آلات و تجهیزات (مشخصات فنی آنها ) شرح مختصری از دانش فنی و روش تولید محصولات تاسیسات عمومی و تجهیزات با مشخصات فنی آنها وسایل حمل و نقل داخل و خارج  مواد اولیه و بسته بندی آب ،برق ،سوخت مصرفی برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی برآورد هزینه ثابت هزینه های سرمایه ای هزینه قبل از بهره برداری برآورد سرمایه در گردش برآورد هزینه استهلاک پس از اجرا هزینه تولید سالیانه قیمت تمام شده هر واحد قیمت فروش محصولات محاسبه نقطه سر به سر درصد فروش در نقطه سربه سر سود و زیان ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن ارزش افزوده نا خالص ارزش افزوده خالص نسبت افزوده ناخالص به فروش نسبت افزوده خالص به فروش نسبت افزوده خالص به سرمایه گذاری کل سرمایه ثابت سرانه سرمایه ثابت سرانه کل سرمایه گذاری سرانه نرخ بازدهی سرمایه دوره برگشت سرمایه   كاربردهاي محصول  طرح توجیهی دستکش پلاستیکی یا فریزری به لحاظ ماهیتی محصول مورد نظر جزء کالای مصرفی می‌باشد که بطور فراگیر در بخش های مختلف بهداشت و صنعت، معدن و کشاورزی به کار برده می شود و استفاده از آن در حال افزایش روز افزون و سریع است. دستکش‌های  یکبار مصرف جهت محافظت از دست ها در برابر مواد شیمیایی و یا آلودگی و بطور کلی محافظت دست از هر اثر خارجی که برای دست مضر است بکار می‌روند. یکی از پر کاربرد ترین انواع دستکش ها، دستکش یکبار مصرف  فریزری و پلاستیکی می باشد. این دستکش های در اماکنی همچون بیمارستان ها، مراکز درمانی، رستوران ها، مراکز عرضه مواد غذایی بهداشتی، منازل و تمامی مکان هایی که حفظ بهداشت در آن ها اهمیت قابل توجهی دارد مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه تولید دستگاه یکبار مصرف به طور تمام اتوماتیک تولید…

امتیاز

امتیاز کل

با امتیاز دادن ما رو در جهت بهبود مطالب یاری فرمایید

امتیاز کاربران: ۴٫۷۴ ( ۴ رای)
۰ bigtheme
مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

  1. محسن دالبند :
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    در مورد طرح توجیهی تولید سرنگ و آنژیوکت راهنمایی میخواستم

0