طرح توجیهی پرورش بز سانن (word,pdf) ویرایش سال ۱۴۰۳

طرح توجیهی پرورش بز سانن  ۱۰۰ راسی (word,pdf) ویرایش سال جدید

طرح توجیهی پرورش بز شیری ۱۰۰ راسی
  شیر بز  ۱۰۰راسی     ۸۴۰۰۰لیتر
بزغاله۲۰۰راس
کود۶۰تن
هزینه های ثابت و قبل از بهره برداری۶,۲۹۵میلیون ریال
سرمایه درگردش طرح۳۴۰میلیون ریال
جمع سرمایه گذاری طرح۶,۶۳۵میلیون ریال
فروش سالیانه۶,۹۳۰میلیون ریال
هزینه سالیانه۴,۳۸۵میلیون ریال
سود  ناویژه سالیانه۲,۵۴۵میلیون ریال
درصد فروش در نقطه سربسر۴۲%درصد
نرخ بازدهی سرمایه۴۵%درصد
دوره بازگشت سرمایه۲سال

 طرح توجیهی پرورش بز سانن حاوی فایل word و pdf برای دانلود می باشد

 

محصولات تولیدی بز سانن شامل  شیر با بازدهی خیلی بالا ۳٫۵ لیتر در روز ، تولید مثل بزغاله ماده و نر و همچنین کود حیوانی می باشد. بز سانن از کشور فرانسه و روستایی به نام سانن معرفی شده و در سراسر دنیا انتقال یافته است. دارای موهای کوتاه سفید و خاکستری می باشد.  میانگین وزن بز ماده سانن ۶۴ کیلوگرم و میانگین وزن نر سانن حداکثر به ۷۵ کیلوگرم می رسد. از ویژگی اصلی بز های سانن شیر دهی بالا تر نسبت به نژاد های دیگر می باشد به طوری که دوره شیر دهی بزهای سانن به ۲۹۰ تا ۳۰۵ روز می رسد و در هر روز حدودا ۳.۵ لیتر شیر می دهند

قد بزهای ماده سانن ۷۵ و قد بزهای سانن نر ۸۱ سانتیمتر است.بز های نر شاخ دار و بز های ماده سانن می توانند داری شاخ کوتاه و یا بدون شاخ باشند. 

ویژگی های اصلی بز سانن در طرح توجیهی پرورش بز سانن

وزن نر بالغ۸۰-۱۲۰ كيلوگرم    
کشور فرانسه
وزن بز ماده ۵۰-۹۰ كيلوگرم
تولید شیر۹۴۶ کیلوگرم طی ۳۰۶ روز
درصد پروتین شیر۳٫۱۸ درصد
درصد چربی شیر۳٫۵۸ درصد

منشا نژاد سانن و قابلیت های آن

خاستگاه نژاد سانن کشور فرانسه است ولی در میان تمام نژادهای شیری بز در درنیا، نژاد سانن بیشترین پراکنش را داراست. این نژاد درفرانسه به طور غالب در جنوب غرب، مرکز و غرب پراکنش دارد و پرورش آن نتایج عالی در پی داشته است. از ویژگی های برجسته این نژاد، سازگاری بالا با رژیم های خوراکی گوناگون و اقلیم های متفاوت از جمله مناطق کوهستانی و دشت می باشد. بزهای سانن از نظر بدنی اصطلاحا توپٌر و مستحکم هستند که قابلیت بالایی در تولید شیر دارند. این حیوانات با روش های گوناگون پرورش از جمله سیستم بسته صنعتی، به راحتی سازگار می شوند.
سطح بدن این بزها پوشیده از موهای کوتاه ابریشم مانند است و بدن به طور یکنواخت سفید است. سینه ی عمیق، پهن و کشیده به این نژاد “ظرفیت سینه ای” عظیمی بخشیده است. شانه های پهن و با اتصالات خوب همراه با جدوگاهِ بسته و گوشتی از دیگر برتری های آناتومیک بزهای سانن است. پاهای قدرتمند و در عین حال ظریف، شیوه راه رفتن این حیوان را دلپذیر کرده است. اتصالات پستانی بسیار مناسب است و در بخش بالای پستان پهن شده است.
از دهه هفتاد میلادی این نژاد به شدت توسعه پیدا کرد و متخصصان فرانسوی با هدف صفات تیپ و تولید شیر (مقدار شیر تولیدی و درصد چربی و پروتین) برنامه های اصلاح نژادی را آغاز کردند. پروژه مذکور با ۱۱۰ هزار راس بز تحت رکورد و تلقیح مصنوعی ۲۴۳۰۰ راس از آنها منجر به این شد که امروزه سانن کاراترین نژاد بز شیری در دنیا محسوب می شود.

روش پرورش  بز سانن :
همانگونه که گفته شد بز سانن با هدف تولید شیر بیشتر با توجه به ظرفیت شیردهی بالای آن پرورش داده می شود. در مزرعه های پرورش بز سانن جهت پرورش تعدادی بز مولد یا بز ماده و نیز تعدادی بز نر خریداری که پس از زاد و ولد بزغاله های به دنیا آمده را پروار کرده و بخشی به عنوان جایگزین مولد یا بز حذفی ماده و مابغی به فروش میرسد به طور میانگین درصد زایش در بز های سانن ۱۴۰% بوده و همچنین درصد تلفات ۵% می باشد و مزرعه دار عموما ۲۰% گله را می بایست جایگزین نماید. همچنین در به طور میانگین می توان حداقل زایش را دو قلو در نظر گرفت که نیمی ماده و نیمی نر باشد. در ترکیب گله نسبت بز نر به بز مولد ماده ۱ به ۲۵ می باشد. مزرعه دار در نهایت علاوه بر تولید شیر سالیانه از بز حذفی ماده ، بز حذفی نر ، بزغاله ماده ، بزغاله نر و همچنین کوده حیوانی درآمدزایی خواهد داشت.

 

تجهیزات پرورش بز سانن در طرح توجیهی پرورش بز سانن :
تجهیزات اصلی این طرح توجیهی از تامین کننده داخلی، قابل تهیه و شامل دستگاه آسیاب، میکسر، شیر دوش و … می‌باشد.

 

 

سرفصل های طرح توجیهی نوشته شده ویرایش امسال:
بررسی و معرفی طرح
زمین
محوطه سازی
ساختمان سازی
ماشین آلات و تجهیزات (مشخصات فنی آنها )
شرح مختصری از دانش فنی و روش تولید محصولات
تاسیسات عمومی و تجهیزات با مشخصات فنی آنها
وسایل حمل و نقل داخل و خارج
مواد اولیه و بسته بندی
آب ،برق ،سوخت مصرفی
برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی
برآورد هزینه ثابت
هزینه های سرمایه ای
هزینه قبل از بهره برداری
برآورد سرمایه در گردش
برآورد هزینه استهلاک پس از اجرا
هزینه تولید سالیانه
قیمت تمام شده هر واحد
قیمت فروش محصولات
محاسبه نقطه سر به سر
درصد فروش در نقطه سربه سر
سود و زیان
ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن
ارزش افزوده نا خالص
ارزش افزوده خالص
نسبت افزوده ناخالص به فروش
نسبت افزوده خالص به فروش
نسبت افزوده خالص به سرمایه گذاری کل
سرمایه ثابت سرانه
سرمایه ثابت سرانه
کل سرمایه گذاری سرانه
نرخ بازدهی سرمایه
دوره برگشت سرمایه

 

*جهت تهیه طرح توجیهی پرورش بز سانن برای اخذ مجوز و وام بانکی  با ما در تماس باشید* مهندس امینی ۰۹۳۳۹۵۶۴۵۳۰ 


** در صورت وجود هر نوع مشکل در دانلود هر یک از فایل ها از طریق تلگرام یا واتس آپ به شماره ۰۹۳۳۹۵۶۴۵۳۰ اطلاع و فایل را دریافت فرمایید.**

 

طرح توجیهی پرورش بز سانن  ۱۰۰ راسی (word,pdf) ویرایش سال جدید طرح توجیهی  پرورش بز شیری ۱۰۰ راسی   شیر بز  ۱۰۰راسی      ۸۴۰۰۰ لیتر بزغاله ۲۰۰ راس کود ۶۰ تن هزینه های ثابت و قبل از بهره برداری ۶,۲۹۵ میلیون ریال سرمایه درگردش طرح ۳۴۰ میلیون ریال جمع سرمایه گذاری طرح ۶,۶۳۵ میلیون ریال فروش سالیانه ۶,۹۳۰ میلیون ریال هزینه سالیانه ۴,۳۸۵ میلیون ریال سود  ناویژه سالیانه ۲,۵۴۵ میلیون ریال درصد فروش در نقطه سربسر ۴۲% درصد نرخ بازدهی سرمایه ۴۵% درصد دوره بازگشت سرمایه ۲ سال  طرح توجیهی پرورش بز سانن حاوی فایل word و pdf برای دانلود می باشد   محصولات تولیدی بز سانن شامل  شیر با بازدهی خیلی بالا ۳٫۵ لیتر در روز ، تولید مثل بزغاله ماده و نر و همچنین کود حیوانی می باشد. بز سانن از کشور فرانسه و روستایی به نام سانن معرفی شده و در سراسر دنیا انتقال یافته است. دارای موهای کوتاه سفید و خاکستری می باشد.  میانگین وزن بز ماده سانن ۶۴ کیلوگرم و میانگین وزن نر سانن حداکثر به ۷۵ کیلوگرم می رسد. از ویژگی اصلی بز های سانن شیر دهی بالا تر نسبت به نژاد های دیگر می باشد به طوری که دوره شیر دهی بزهای سانن به ۲۹۰ تا ۳۰۵ روز می رسد و در هر روز حدودا ۳.۵ لیتر شیر می دهند قد بزهای ماده سانن ۷۵ و قد بزهای سانن نر ۸۱ سانتیمتر است.بز های نر شاخ دار و بز های ماده سانن می توانند داری شاخ کوتاه و یا بدون شاخ باشند.  ویژگی های اصلی بز سانن در طرح توجیهی پرورش بز سانن وزن نر بالغ ۸۰-۱۲۰ كيلوگرم     کشور فرانسه وزن بز ماده  ۵۰-۹۰ كيلوگرم تولید شیر ۹۴۶ کیلوگرم طی ۳۰۶ روز درصد پروتین شیر ۳٫۱۸ درصد درصد چربی شیر ۳٫۵۸ درصد منشا نژاد سانن و قابلیت های آن خاستگاه نژاد سانن کشور فرانسه است ولی در میان تمام نژادهای شیری بز در درنیا، نژاد سانن بیشترین پراکنش را داراست. این نژاد درفرانسه به طور غالب در جنوب غرب، مرکز و غرب پراکنش دارد و پرورش آن نتایج عالی در پی داشته است. از ویژگی های برجسته این نژاد، سازگاری بالا با رژیم های خوراکی گوناگون و اقلیم های متفاوت از جمله مناطق کوهستانی و دشت می باشد. بزهای سانن از نظر بدنی اصطلاحا توپٌر و مستحکم هستند که قابلیت بالایی در تولید شیر دارند. این حیوانات با روش های گوناگون پرورش از جمله سیستم بسته صنعتی، به راحتی سازگار می شوند. سطح بدن این بزها پوشیده از موهای کوتاه ابریشم مانند است و بدن به طور یکنواخت سفید است. سینه ی عمیق، پهن و کشیده به این نژاد "ظرفیت سینه ای" عظیمی بخشیده است. شانه های پهن و با اتصالات خوب همراه با جدوگاهِ بسته و گوشتی از دیگر برتری های آناتومیک بزهای سانن است. پاهای قدرتمند و در عین حال ظریف، شیوه راه رفتن این حیوان را دلپذیر کرده است. اتصالات پستانی بسیار مناسب است و در بخش بالای پستان پهن شده است. از دهه هفتاد میلادی این نژاد به شدت توسعه پیدا کرد و متخصصان فرانسوی با هدف صفات تیپ و تولید شیر…

امتیاز

امتیاز کل

با امتیاز دادن ما رو در جهت بهبود مطالب یاری فرمایید

امتیاز کاربران: ۳٫۹۱ ( ۶ رای)
۰ bigtheme
مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0