طرح توجیهی کارگاه تیرچه بلوک (word,pdf) ویرایش سال ۱۴۰۳

طرح توجیهی احداث کارگاه تیرچه بلوک (word,pdf) ویرایش سال جدید 

احداث   کارگاه تولید قطعات بتنی

(محصولات بتنی غیر مسلح از بتن معمولی و   بتنی مسلح پیش ساخته  : بلوک دیواری و سقفی –  تیرچه سیمانی)

بلوک دیواری و سقفی
تیرچه سیمانی
هزینه های ثابت و قبل از بهره برداری۱۷,۷۰۰میلیون ریال
سرمایه درگردش طرح۲,۳۰۰میلیون ریال
جمع سرمایه گذاری طرح۲۰,۰۰۰میلیون ریال
فروش سالیانه مبنا۲۵,۸۰۰میلیون ریال
هزینه سالیانه مبنا۱۷,۲۵۷میلیون ریال
سود  ناویژه سالیانه مبنا۸,۵۴۳میلیون ریال
درصد فروش در نقطه سربسر مبنا۲۲%درصد
نرخ بازدهی سرمایه مبنا۳۹%درصد
دوره بازگشت سرمایه۲سال

 طرح توجیهی کارگاه تیرچه بلوک حاوی فایل word و pdf برای دانلود می باشد


*جهت خرید این طرح توجیهی به نوار مشکی سمت راست که قیمت هم درج شده کلیک فرمایید*


 

سقف تیرچه بلوک، به عنوان معمول ترین حالت اجرای سقف در ساختمان شناخته می شود . سقف تیرچه بلوک سقفی است که از ترکیب تیرچه و بلوک سبک سیمانی یا بلوک سفالی بوده لذا سقف های تیرچه بلوک به دو دسته کلی سقف های با تیرچه های بتنی و سقف های با تیرچه های فولادی با جان باز تقسیم بندی می شوند.

حال آنکه هر یک از این نوع سقف ها به لحاظ جزئیات اجرایی و نیز بلوک مصرفی تنوع دارند (مانند سقف هایی با بلوک بتنی، بلوک سفالی، بلوک پلی استایرن و …).

بلوک قطعه‌ای است سفالی یا بتنی که بین تیرچه‌ها قرار گرفته و هیچ نوع باری را تحمل نکرده و فقط به منزله قالب بندی بتن بالا و همچنین قالب بندی جان تیرT شکل برای بتن در جا بکار می رود. ابعاد سایز بلوک۲۵×۲۰×۴۰ است 

 

تیرچه بتنی (Concrete Joist) توسط بتن و میلگردهای فولادی تشکیل شده است و ما بین تیرچه ها بلوکهای سفالی یا سیمانی قرار می گیرد.

 

دلایل جذابیت طرح توجیهی کارگاه تیرچه بلوک :


بلوک سبک سیمانی و تیرچه  یکی از مصالح پرکاربرد در ساخت ساختمان ها بوده و روز به روز بر میزان استفاده از آن ها افزوده می گردد

راه اندازی کارگاه بلوک سبک سیمانی و تیرچه و تولید ان توجیه اقتصادی مناسبی دارد چرا که میزان تقاضا برای بلوک سبک سیمانی و تیرچه در حال افزایش است و این شرایط باعث شده که بسیاری از سرمایه گذاران به فکر راه اندازی کارگاه بلوک زنی و تولید بلوک های سبک بتنی و تیرچه افتاده و سرمایه ی خود را صرف تولید این محصولات کنند.

 

تیرچه یک قطعه پیش‌ساخته استفاده از آن در ساخت‌وساز باعث کاهش زمان ساخت می‌شودعلاوه بر این‌ها تیرچه مقاومت خوبی در برابر بادها و زلزله دارد و برای نصب آن‌هم نیاز به نیروی متخصص نیست و کارگران ساده هم توانایی اجرای آن را دارند؛ درنهایت استفاده از تیرچه‌بلوک برای سقف‌ها تا حدودی به‌عنوان عایق صدا عمل می‌کند.

در طرح توجیهی  احداث   کارگاه تولید قطعات بتنی(محصولات بتنی غیر مسلح از بتن معمولی و   بتنی مسلح پیش ساخته  : بلوک دیواری و سقفی –  تیرچه سیمانی) بسوالات زیر جواب داده شده است :

سود کارگاه تیرچه بلوک چقدر است؟

درآمد کارگاه تیرچه بلوک چقدر است؟

سرمایه اولیه راه اندازی کارگاه تیرچه بلوک چقدر است؟

مزایای شغل کارگاه تیرچه بلوک چیست؟

معایب شغل کارگاه تیرچه بلوک چیست؟

انواع تیرچه ها :

۱٫ تیرچه بتنی
۲٫ تیرچه پیش ساخته خرپایی
۳٫ تیرچه پیش ساخته پیش تنیده
۴٫ تیرچه های با قالب سفالی ( تیرچه فوندوله دار )
۵٫ تیرچه های فلزی با جان باز ( تیرچه کرومیت )

عضو پیش ساختهای است متشکل از بتن و آرماتورهای فولادی که با قرارگیری بلوکها مابین تیرچه ها به عنوان قالب و با بتن پوششی درجا ریخته شده, مقطع مرکب تی شکل مناسبی را تشکیل می دهند . تیرچه ها در دو نوع تیرچه خرپایی و تیرچه پیش تنیده, تولید می شوند .
بسته به نوع و میزان بار زنده وارد بر سقف, دهانه و فواصل تیرچه ها, ابعاد تیرچه متفاوت می باشد. حداقل ضخامت بتن تیرچه ۴۰ میلیمتر و حداقل عرض آن ۱۰۰ میلیمتر است. میلگردهای کششی و فشاری اصلی, آجدار و حداقل قطر آنها ۸ میلیمتر, میلگردهای مهاری از نوع ساده و حداقل قطر آنها ۶ میلیمتر خواهد بود.
پیش از حصول مقاومت بتن ریخته شده, وزن بلوکها و بتن, توسط تکیه گاه های موقت ( شمع بندی ) تحمل می شود و پس از حصول مقاومت بتن ریخته شده, تیرهای T شکل بتنی به هم چسبیده و مجاور هم, لنگر خمشی حاصل از بارهای قائم سقف را تحمل کرده و به تیرهای اصلی یا تکیه گاه ها منتقل می کنند.

تیرچه ها در سه مرحله تحت بارگذاری قرار میگیرند:
۱٫ مرحله اول: تیرچه در مرحله حمل و نقل, بار ناشی از وزن خود را تحمل میکند
۲٫ مرحله دوم: تیرچه در زمان اجرای سقف و به تنهایی, بار مرده ناشی از اجزای سقف ( وزن تیرچه, بلوک و بتن پوششی درجا ) و همچنین بارهای حین اجرا را بین تکیه گاه های موقت ( شمع بندی ها ) تحمل می کند. این مرحله تا قبل از حصول مقاومت بتن ریخته شده می باشد.
۳٫ مرحله سوم: این مرحله در تیرچه, پس از حصول مقاومت بتن ریخته شده فرا می رسد. در این مرحله, تکیه گاه های موقت برداشته شده و تیرچه به عنوان عضو کششی مقطع T شکل, بار ناشی از بارهای مرده و زنده در هنگام بهره برداری را تحمل می کند.

تیرچه پیش ساخته خرپایی برای تحمل مراحل سه گانه بارگذاری ذکر شده, از اجزای زیر تشکیل شده است:
• آرماتورهای کششی
• آرماتورهای عرضی
• آرماتور بالایی
• بتن پاشنه تیرچه
• آرماتورهای تقویتی
• آرماتورکمکی اتصال

آرماتور بالایی

کاربرد تیرچه  در طرح توجیهی کارگاه تیرچه بلوک

سقف با تیرچه و بلوک
سقف با تیرچه و بلوک

این سقفها از نوع سقف های مجوف بوده و به علت سهولت اجرا و اقتصادی بودن, عایق بودن از نظر حرارت و صوت, همواری سطح پس از نازک کاری و بالاخره سرعت اجرا, دارای کاربرد وسیعی می باشند.
تیرچه های پیش ساخته از فلز یا ترکیبی از فلز و بتن به عنوان بخشی از سیستم باربر سقف به کار می روند. حال آنکه هر یک از این نوع سقفها به لحاظ جزییات اجرایی و نیز نوع بلوک مصرفی تنوع دارند )مانند سقف های با بلوک بتنی, بلوک سفالی, بلوک پلی استایرن و…( لذا در این دستورالعمل انواع سقف های تیرچه و بلوک براساس این تقسیم بندی بررسی می شوند.

 

مزایای استفاده از سقف تیرچه و بلوک در طرح توجیهی کارگاه تیرچه بلوک

استفاده از سقف های تیرچه و بلوک در ساختمان های متعارف, بسیار مرسوم می باشد از مهمترین مزایای سقف های تیرچه و بلوک در مقایسه با سایر سقفها نظیر سقف طاق ضربی و دال بتنی مسلح یکپارچه, می توان به موارد زیر اشاره نمود:
۱٫ به علت استفاده از بلوک های تو خالی و حذف بتن منطقه کششی در مصرف بتن صرفه جویی قابل توجهی می شود.
۲٫ به دلیل کاهش فضای بتنی با استفاده از بلوک ها در منطقه ی کششی از مصرف آرماتور های فولادی کاسته می شود که این امر به لحاظ اقتصادی بسیار مناسب است
۳٫ به علت تولید صنعتی تیرچه و بلوک در کارخانه کیفیت مناسب تری حاصل شده و نیروی انسانی کمتری مورد نیاز است.
۴٫ با توجه به وزن کم تیرچه ها, حمل و نصب آنها توسط کارگران امکان پذیر بوده و در ساختمان های با طبقات کم, نیاز به استفاده از جرثقیل را منتفی می نماید.
۵٫ به علت پیش ساخته بودن تیرچه وبلوک,نصب سقف بسیار سریع و آسان بوده وبه کارگران متخصص که برای قالب بندی و آرماتوربندی سقف های بتن آرمه استخدام میشوند, نیازی نیست.
۶٫ قالب بندی زیر سقف, تنها به شمع بندی و نصب چهارتراش در فواصل معین, جهت تامین تکیه گاه های موقت تیرچه ها, محدود میشود.
۷٫ از نقطه نظر اجرایی, به کارگیری سقف های تیرچه و بلوک سرعت عمل بیشتری را موجب خواهد شد و به کارهای پرهزینه و وقت گیر کارگاهی نیازی نیست.
۸٫ در سقف های تیرچه و بلوک, بتن ریزی به طور یکپارچه انجام میشود و بتن کمتری نسبت به سقف های بتن آرمه متداول مورد نیاز است به عنوان مثال برای سقف بتنی متداول با ضخامت ۱۴ سانتیمتر, ۰/۱۴ مترمکعب بتن در هر مترمربع مورد نیاز است که در سقف تیرچه و بلوک, این مقدار به حدود متوسط ۰٫۰۶ مترمکعب کاهش می یابد.
۹٫ با توجه به امکان ایجاد یک دیافراگم صلب یا نیمه صلب در سقف های تیرچه و بلوک, با اعمال تمهیدات لازم, این نوع سقف ها نسبت به سایر سقف ها از عملکرد لرزه ای بهتری نسبت به سایر سقف ها برخوردار هستند.
۱۰٫ بلوک های مجوف در سقف های تیرچه و بلوک به عنوان عایق حرارتی عمل می کنند.
۱۱٫ به دلیل تولید تیرچه ها در کارخانه و پیش ساخته بودن آن ها, کنترل دقیق بر مقدار بتن پوششی روی آرماتورهای کششی انجام می شود.
۱۲٫ به علت مسطح بودن زیر سقف ( در مقایسه با سایر سقف ها نظیر طاق ضربی ), ضخامت نازک کاری به حداقل می رسد و در نتیجه بار مرده سقف کاهش می یابد.
۱۳٫ به دلیل یکنواختی سطح بالای سقف, برای کف سازی به ملات کمتری نیاز است.

اجزای سقف تیرچه و بلوک  در طرح توجیهی کارگاه تیرچه بلوک

عبارتند از:
۱٫ تیرچه
۲٫ بلوک
۳٫ آرماتورهای افت وحرارت ( حرارت و جمع شدگی ) وآرماتورمنفی
۴٫ کلاف میانی
۵٫ بتن پوششی ( درجا )
سقف های تیرچه و بلوک, تلفیقی از دو روش پیش ساختگی و بتن ریزی در محل است که در آن قالب تحتانی به کلی حذف می شود. در این سقف ها در نوع تیرچه ی فولادی با جان باز, تیرچه ی فولادی و در نوع تیرچه ی بتنی آن, آرماتورهای کششی و برشی ( عرضی ) و نیز پوشش بتن آرماتورهای اصلی, به صورت تیرچه های پیش ساخته, در کارخانه تولید میشوند. در کارگاه, پس از قراردادن تیرچه ها در فواصل معین و شمع بندی زیر تیرچه ها, بلوک ها را بین دو تیرچه مجاور قرار داده و سپس آرماتورهای حرارتی را جای گذاری نموده و بتن ریزی را انجام می دهند.

نحوه ی اجرای تکیه گاه موقت

در فرآیند اجرای سقف, پیش از حصول مقاومت بتن ریخته شده, وزن بلوک ها و بتن, توسط تکیه گاه های موقت ( شمع بندی ) تحمل می شود و پس از حصول مقاومت بتن ریخته شده, تیرچه ها لنگر خمشی حاصل از بارهای قائم سقف را تحمل کرده و به تیرهای اصلی یا تکیه گاه ها منتقل می کنند. درشکل زیر شمای کلی از نحوه ی اجرای تکیه گاه های موقت مورد استفاده در سقف های تیرچه و بلوک نمایش داده شده است.

 

سرفصل های طرح توجیهی نوشته شده ویرایش امسال:
بررسی و معرفی طرح
زمین
محوطه سازی
ساختمان سازی
ماشین آلات و تجهیزات (مشخصات فنی آنها )
شرح مختصری از دانش فنی و روش تولید محصولات
تاسیسات عمومی و تجهیزات با مشخصات فنی آنها
وسایل حمل و نقل داخل و خارج
مواد اولیه و بسته بندی
آب ،برق ،سوخت مصرفی
برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی
برآورد هزینه ثابت
هزینه های سرمایه ای
هزینه قبل از بهره برداری
برآورد سرمایه در گردش
برآورد هزینه استهلاک پس از اجرا
هزینه تولید سالیانه
قیمت تمام شده هر واحد
قیمت فروش محصولات
محاسبه نقطه سر به سر
درصد فروش در نقطه سربه سر
سود و زیان
ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن
ارزش افزوده نا خالص
ارزش افزوده خالص
نسبت افزوده ناخالص به فروش
نسبت افزوده خالص به فروش
نسبت افزوده خالص به سرمایه گذاری کل
سرمایه ثابت سرانه
سرمایه ثابت سرانه
کل سرمایه گذاری سرانه
نرخ بازدهی سرمایه
دوره برگشت سرمایه

 

*جهت تهیه طرح توجیهی کارگاه تیرچه بلوک برای اخذ مجوز و وام بانکی  با ما در تماس باشید* مهندس امینی ۰۹۳۳۹۵۶۴۵۳۰ 


** در صورت وجود هر نوع مشکل در دانلود هر یک از فایل ها از طریق تلگرام یا واتس آپ به شماره ۰۹۳۳۹۵۶۴۵۳۰ اطلاع و فایل را دریافت فرمایید.**

 

طرح توجیهی احداث کارگاه تیرچه بلوک (word,pdf) ویرایش سال جدید  احداث   کارگاه تولید قطعات بتنی (محصولات بتنی غیر مسلح از بتن معمولی و   بتنی مسلح پیش ساخته  : بلوک دیواری و سقفی -  تیرچه سیمانی) بلوک دیواری و سقفی تیرچه سیمانی هزینه های ثابت و قبل از بهره برداری ۱۷,۷۰۰ میلیون ریال سرمایه درگردش طرح ۲,۳۰۰ میلیون ریال جمع سرمایه گذاری طرح ۲۰,۰۰۰ میلیون ریال فروش سالیانه مبنا ۲۵,۸۰۰ میلیون ریال هزینه سالیانه مبنا ۱۷,۲۵۷ میلیون ریال سود  ناویژه سالیانه مبنا ۸,۵۴۳ میلیون ریال درصد فروش در نقطه سربسر مبنا ۲۲% درصد نرخ بازدهی سرمایه مبنا ۳۹% درصد دوره بازگشت سرمایه ۲ سال  طرح توجیهی کارگاه تیرچه بلوک حاوی فایل word و pdf برای دانلود می باشد *جهت خرید این طرح توجیهی به نوار مشکی سمت راست که قیمت هم درج شده کلیک فرمایید*   سقف تیرچه بلوک، به عنوان معمول ترین حالت اجرای سقف در ساختمان شناخته می شود . سقف تیرچه بلوک سقفی است که از ترکیب تیرچه و بلوک سبک سیمانی یا بلوک سفالی بوده لذا سقف های تیرچه بلوک به دو دسته کلی سقف های با تیرچه های بتنی و سقف های با تیرچه های فولادی با جان باز تقسیم بندی می شوند. حال آنکه هر یک از این نوع سقف ها به لحاظ جزئیات اجرایی و نیز بلوک مصرفی تنوع دارند (مانند سقف هایی با بلوک بتنی، بلوک سفالی، بلوک پلی استایرن و …). بلوک قطعه‌ای است سفالی یا بتنی که بین تیرچه‌ها قرار گرفته و هیچ نوع باری را تحمل نکرده و فقط به منزله قالب بندی بتن بالا و همچنین قالب بندی جان تیرT شکل برای بتن در جا بکار می رود. ابعاد سایز بلوک۲۵×۲۰×۴۰ است    تیرچه بتنی (Concrete Joist) توسط بتن و میلگردهای فولادی تشکیل شده است و ما بین تیرچه ها بلوکهای سفالی یا سیمانی قرار می گیرد.   دلایل جذابیت طرح توجیهی کارگاه تیرچه بلوک : بلوک سبک سیمانی و تیرچه  یکی از مصالح پرکاربرد در ساخت ساختمان ها بوده و روز به روز بر میزان استفاده از آن ها افزوده می گردد راه اندازی کارگاه بلوک سبک سیمانی و تیرچه و تولید ان توجیه اقتصادی مناسبی دارد چرا که میزان تقاضا برای بلوک سبک سیمانی و تیرچه در حال افزایش است و این شرایط باعث شده که بسیاری از سرمایه گذاران به فکر راه اندازی کارگاه بلوک زنی و تولید بلوک های سبک بتنی و تیرچه افتاده و سرمایه ی خود را صرف تولید این محصولات کنند.   تیرچه یک قطعه پیش‌ساخته استفاده از آن در ساخت‌وساز باعث کاهش زمان ساخت می‌شودعلاوه بر این‌ها تیرچه مقاومت خوبی در برابر بادها و زلزله دارد و برای نصب آن‌هم نیاز به نیروی متخصص نیست و کارگران ساده هم توانایی اجرای آن را دارند؛ درنهایت استفاده از تیرچه‌بلوک برای سقف‌ها تا حدودی به‌عنوان عایق صدا عمل می‌کند. در طرح توجیهی  احداث   کارگاه تولید قطعات بتنی(محصولات بتنی غیر مسلح از بتن معمولی و   بتنی مسلح پیش ساخته  : بلوک دیواری و سقفی –  تیرچه سیمانی) بسوالات زیر جواب داده شده است : سود کارگاه تیرچه بلوک چقدر است؟ درآمد کارگاه تیرچه بلوک چقدر است؟ سرمایه اولیه راه اندازی کارگاه تیرچه بلوک چقدر…

امتیاز

امتیاز کل

با امتیاز دادن ما رو در جهت بهبود مطالب یاری فرمایید

امتیاز کاربران: ۴٫۰۴ ( ۷ رای)
۰ bigtheme
بروزرسانی در تاریخ 5 بهمن 1398
مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0