طرح توجیهی پرورش بز مورسیا (word,pdf) ویرایش سال ۱۴۰۳

طرح توجیهی پرورش بز مورسیا ۱۰۰ راسی  (word,pdf) ویرایش سال جدید

طرح توجیهی پرورش بز شیری مورسیا  ۱۰۰ راسی
  شیر بز  ۱۰۰راسی     ۸۴۰۰۰لیتر
بزغاله۲۰۰راس
کود۶۰تن
هزینه های ثابت و قبل از بهره برداری۶,۲۹۵میلیون ریال
سرمایه درگردش طرح۳۴۰میلیون ریال
جمع سرمایه گذاری طرح۶,۶۳۵میلیون ریال
فروش سالیانه۶,۹۳۰میلیون ریال
هزینه سالیانه۴,۳۸۵میلیون ریال
سود  ناویژه سالیانه۲,۵۴۵میلیون ریال
درصد فروش در نقطه سربسر۴۲%درصد
نرخ بازدهی سرمایه۴۵%درصد
دوره بازگشت سرمایه۲سال

 

 طرح توجیهی فوق حاوی فایل word و pdf برای دانلود می باشد

 به دلیل مزیت ها و ویژگی های خاص تولیدی این نژاد از بز نسبت به سایر نژادها نظیر ۲۱۰ روز دوره شیردهی با تولید بیش از ۶۰۰ کیلوگرم شیر با چربی ۵.۷ درصد و پروتئین ۳.۴ درصد، مدت زمان کوتاه بلوغ، چند قلوزایی و سازگار بودن با اقلیم منطقه گامی موثر و بزرگی در توسعه اقتصادی صنعت دامداری و به تبع آن کشور برداشته شده است.

افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری یکی از مهمترین محورهای توسعه اقتصادی به شمار می‌آید

از مهمتری مزایای استفاده از بز مورسیا سازگاری بالا با شرایط اب و هوایی گرم و خشک ، مقاومت خوب در برابر بیماری ها ،کارایی بالا و کم مصرف در خوراک نسبت به بز سانن ، تولید شیر پرچرب و پر پروتئین همچنین نگهداری در جایگاه بسته و باز اشاره کرد .

معرفی بز مورسیا در طرح توجیهی پرورش بز مورسیا

نژاد مورسیا گرانادا نژاد بومی جنوب شرقی اسپانیا (مناطق مورسیا، آلمریا، گرانادا و آلی کانته) محسوب می شود. این نژاد از بزهای اسپانیا به دلیل سهولت پرورش، تحمل مناسب شرایط نامساعد و تولید شیر عالی مورد توجه قرار گرفته اند. این نژاد چندین دهه است که به کشورهای آرژانتین، برزیل، مکزیک، آفریقای شمالی و ونزوئلا صادر می شوند.

بزهای نژاد مورسیا گرانادا جثه متوسطی و دنبه کوتاهی دارند. پوست و موی این بز به رنگ سیاه تا قهوه ای است. وزن بزهای نر مورسیا ۵۰ الی ۶۰ کیلوگرم است. بزهای ماده معمولا مویی کوتاه و باریک دارند اما موی بزهای نر بلندتر است.بزهای نر این نژاد دارای شاخ می باشند. اندازه گوش ها متوسط و به صورت ایستاده هستند. وزن بزهای ماده مورسیا بین ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرم است.

مشخات فیزیکی بز مورسیا:

  • نام : نژاد بز Murcia-Granada
  • رنگ بدن : مشکی براق ، قهوه ای چوب ماهون
  • وزن : در ماده ۵۰ و در نر ها ۶۰ کیلوگرم
  • ارتفاع: در ماده ۷۰ و در نر ها ۷۶ سانتی متر
  • مو : مو ها در بز های ماده نازک و لطیف و در نر ها ضخیمتر و قوی .
  • گوش ها: لوله های توپی لبه دار و بلند به صورت ایستاده از روی سر با رنگی همانند سایر نقاط بدن دام .
  • سن بلوغ : ماده ها بین ۵ الی ۱۰ و نر ها بین ۴الی ۱۰ ماه به بلوغ می رسند ولی به طور میانگین سن بلوغ ۸ ماه می باشد.
  • دوره بارداری: معمولاً حدود ۱۴۸ تا ۱۵۵ روز اما بیشتر آنها ۱۵۰ روز است .
  • دوره شیردهی: ۲۱۰ الی ۲۵۰ روز
  • زایش : ۱ تا ۲ بزغاله در زایش اما معمولاً آنها دوقلو تولید می کنند.
  • تعامل با حیوانات دیگر: آنها فضای خود را با بیشتر دام ها یا حیوانات دیگر تقسیم نمی کنند.

دامدار برای سنجش میزان سود و یا زیان حاصل از پرورش بز مورسیا و بررسی صرفه اقتصادی آن بایستی در ابتدای شروع، به محاسبه هزینه‌های پرورشی بپردازد و سپس با توجه به میزان سرمایه‌ای که دارد اقدام به پرورش بز مورسیا نماید.
هزینه‌های پرورش بز مورسیا   در طرح توجیهی پرورش بز مورسیا در دودسته هزینه‌های ثابت و متغیر جای می‌گیرند؛ که هزینه‌های ثابت شامل زمین، ساختمان و تأسیسات، ماشین‌آلات و تجهیزات است. هزینه‌های متغیر هم شامل برآورد قیمت بزهای مورسیا در هنگام خرید، خوراک، دارو، واکسن و… است؛ که درنهایت با کسر فروش محصولات تولیدی (شیر، گوشت، بزغاله و کود) از جمع هزینه‌های ثابت و جاری می‌توان میزان سود حاصل از این کار را تخمین زد.

سرفصل های طرح توجیهی نوشته شده ویرایش امسال:
بررسی و معرفی طرح
زمین
محوطه سازی
ساختمان سازی
ماشین آلات و تجهیزات (مشخصات فنی آنها )
شرح مختصری از دانش فنی و روش تولید محصولات
تاسیسات عمومی و تجهیزات با مشخصات فنی آنها
وسایل حمل و نقل داخل و خارج
مواد اولیه و بسته بندی
آب ،برق ،سوخت مصرفی
برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی
برآورد هزینه ثابت
هزینه های سرمایه ای
هزینه قبل از بهره برداری
برآورد سرمایه در گردش
برآورد هزینه استهلاک پس از اجرا
هزینه تولید سالیانه
قیمت تمام شده هر واحد
قیمت فروش محصولات
محاسبه نقطه سر به سر
درصد فروش در نقطه سربه سر
سود و زیان
ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن
ارزش افزوده نا خالص
ارزش افزوده خالص
نسبت افزوده ناخالص به فروش
نسبت افزوده خالص به فروش
نسبت افزوده خالص به سرمایه گذاری کل
سرمایه ثابت سرانه
سرمایه ثابت سرانه
کل سرمایه گذاری سرانه
نرخ بازدهی سرمایه
دوره برگشت سرمایه

 

 

*جهت تهیه  طرح توجیهی پرورش بز مورسیا  برای اخذ مجوز و وام بانکی  با ما در تماس باشید* مهندس امینی ۰۹۳۳۹۵۶۴۵۳۰ 


** در صورت وجود هر نوع مشکل در دانلود هر یک از فایل ها از طریق تلگرام یا واتس آپ به شماره ۰۹۳۳۹۵۶۴۵۳۰ اطلاع و فایل را دریافت فرمایید.**

طرح توجیهی پرورش بز مورسیا ۱۰۰ راسی  (word,pdf) ویرایش سال جدید طرح توجیهی  پرورش بز شیری مورسیا  ۱۰۰ راسی   شیر بز  ۱۰۰راسی      ۸۴۰۰۰ لیتر بزغاله ۲۰۰ راس کود ۶۰ تن هزینه های ثابت و قبل از بهره برداری ۶,۲۹۵ میلیون ریال سرمایه درگردش طرح ۳۴۰ میلیون ریال جمع سرمایه گذاری طرح ۶,۶۳۵ میلیون ریال فروش سالیانه ۶,۹۳۰ میلیون ریال هزینه سالیانه ۴,۳۸۵ میلیون ریال سود  ناویژه سالیانه ۲,۵۴۵ میلیون ریال درصد فروش در نقطه سربسر ۴۲% درصد نرخ بازدهی سرمایه ۴۵% درصد دوره بازگشت سرمایه ۲ سال    طرح توجیهی فوق حاوی فایل word و pdf برای دانلود می باشد  به دلیل مزیت ها و ویژگی های خاص تولیدی این نژاد از بز نسبت به سایر نژادها نظیر ۲۱۰ روز دوره شیردهی با تولید بیش از ۶۰۰ کیلوگرم شیر با چربی ۵.۷ درصد و پروتئین ۳.۴ درصد، مدت زمان کوتاه بلوغ، چند قلوزایی و سازگار بودن با اقلیم منطقه گامی موثر و بزرگی در توسعه اقتصادی صنعت دامداری و به تبع آن کشور برداشته شده است. افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری یکی از مهمترین محورهای توسعه اقتصادی به شمار می‌آید از مهمتری مزایای استفاده از بز مورسیا سازگاری بالا با شرایط اب و هوایی گرم و خشک ، مقاومت خوب در برابر بیماری ها ،کارایی بالا و کم مصرف در خوراک نسبت به بز سانن ، تولید شیر پرچرب و پر پروتئین همچنین نگهداری در جایگاه بسته و باز اشاره کرد . معرفی بز مورسیا در طرح توجیهی پرورش بز مورسیا نژاد مورسیا گرانادا نژاد بومی جنوب شرقی اسپانیا (مناطق مورسیا، آلمریا، گرانادا و آلی کانته) محسوب می شود. این نژاد از بزهای اسپانیا به دلیل سهولت پرورش، تحمل مناسب شرایط نامساعد و تولید شیر عالی مورد توجه قرار گرفته اند. این نژاد چندین دهه است که به کشورهای آرژانتین، برزیل، مکزیک، آفریقای شمالی و ونزوئلا صادر می شوند. بزهای نژاد مورسیا گرانادا جثه متوسطی و دنبه کوتاهی دارند. پوست و موی این بز به رنگ سیاه تا قهوه ای است. وزن بزهای نر مورسیا ۵۰ الی ۶۰ کیلوگرم است. بزهای ماده معمولا مویی کوتاه و باریک دارند اما موی بزهای نر بلندتر است.بزهای نر این نژاد دارای شاخ می باشند. اندازه گوش ها متوسط و به صورت ایستاده هستند. وزن بزهای ماده مورسیا بین ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرم است. مشخات فیزیکی بز مورسیا: نام : نژاد بز Murcia-Granada رنگ بدن : مشکی براق ، قهوه ای چوب ماهون وزن : در ماده ۵۰ و در نر ها ۶۰ کیلوگرم ارتفاع: در ماده ۷۰ و در نر ها ۷۶ سانتی متر مو : مو ها در بز های ماده نازک و لطیف و در نر ها ضخیمتر و قوی . گوش ها: لوله های توپی لبه دار و بلند به صورت ایستاده از روی سر با رنگی همانند سایر نقاط بدن دام . سن بلوغ : ماده ها بین ۵ الی ۱۰ و نر ها بین ۴الی ۱۰ ماه به بلوغ می رسند ولی به طور میانگین سن بلوغ ۸ ماه می باشد. دوره بارداری: معمولاً حدود ۱۴۸ تا ۱۵۵ روز اما بیشتر آنها ۱۵۰ روز است .…

امتیاز

امتیاز کل

با امتیاز دادن ما رو در جهت بهبود مطالب یاری فرمایید

امتیاز کاربران: ۴٫۷۵ ( ۲ رای)
۰ bigtheme
مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

  1. وحید :
    ۵ شهریور ۱۳۹۶

    استفاده کردیم

0