طرح توجیهی پرورش ماهی خاویار در استخر (word,pdf) ویرایش سال ۱۴۰۳

طرح توجیهی پرورش ماهی خاویار(word,pdf) ویرایش سال جدید

ماهیان خاویاری    ۴۸ تن
هزینه های ثابت و قبل از بهره برداری۱۳,۸۴۲
سرمایه درگردش طرح۴۵۲
جمع سرمایه گذاری طرح۱۴,۲۹۴
فروش سالیانه۴۸,۰۰۰
هزینه سالیانه۶,۸۲۸
سود  ناویژه سالیانه۴۱,۱۷۲
درصد فروش در نقطه سربسر۴%
نرخ بازدهی سرمایه۲۸۸%
دوره بازگشت سرمایه۲٫۳

 

 طرح توجیهی پرورش ماهی خاویار در استخر حاوی فایل word و pdf برای دانلود می باشد

پرورش ماهی خاویار در سیستم های مدار بسته 

بدلیل کاهش ذخایر ماهیان خاویاری در جهان و دریای خزر، یکی از راه حل های موثر جهت افزایش تولید خاویار، آبزی پروری می‌باشد. پرورش خاویار یک فرصت با توجیه اقتصادی مناسب می باشد تخم ماهیان خاویار از گرانترین غذاهای جهان است. دریای خزر بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تأمین کرده و مصرف خاویار از ابتلا به بیماری افسردگی و بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند، چرا که در خاویار غلظت اسیدهای چرب از نوع امگا۳ بسیار بالاست.

 با روند فعلی صید ماهیان خاویاری و ناکافی بودن سازوکارهای حفاظتی این گونه ی دریایی، آینده ی روشنی در انتظار فسیل زنده ی خزر نیست. نابودی تدریجی و انقراض نسل، تراژدی ناخوشآیندی است که این ماهیان را تهدید می کند.

 

معرفی محصول پرورش ماهی خاویار فیل‌ماهی

محصول طرح توجیهی پرورش ماهی خاویار در استخر ماهی خاویار می‌باشد. محصولات گوشتی ماهیان خاویاری به عنوان محصول اصلی می باشد.

ماهیان خاویاری به ۵ گونه ی فیل ماهی، تاس ماهیان ایرانی، تاس ماهیان روسی، ازون برون و تاس ماهی شیپ طبقه بندی می شوند.

در سیستم های مدار بسته پروش به دلیل مجزا بودن استخرها امکان انتقال بیماری و آلودگی های احتمالی بسیار پایین می باشد که این خود از مزایای این نوع سیستم پرورش می باشد. از دیگر مزایای تولید و پروش ماهیان خاویاری در مدار بسته حجم کم آب تازه حدود ۱۰% در روز می باشد. مواد اولیه مورد نیاز جهت پروش غذای کنسانتره ماهی ، بچه ماهی های ۱۰ گرمی و همچنین مکمل های غذایی و دارویی می باشد. ارزش غذایی گوشت ماهی سبب اهمیت پرورش این نوع ماهیان می باشد همچنین امروزه از پوست ماهیان خاویاری لباس شنا نیز تولید می گردد و از غضروف آن نیز در ساخت مواد اولیه چسب و داروهای خاص پزشکی استفاده می گردد.

روش پرورش ماهی خاویاری :

روش پرورش ماهیان خاویاری به این شرح است که پرورش ماهیان خاویاری در یک سیستم مدار بسته صورت می پذیرد به این صورت که در ابتدا می بایست به تهیه بچه ماهی های ۱۰ گرمی اقدام نموده و وارد سیستم مدار بسته نماید. و سپس با پرورش و تکثیر طی مدت دو سال می توان به تولید و ذبح گوشت ماهی دست یابد و بعد از ۷ سال نیز خاویار تولید گردد.

 

پرورش ماهی خاویار  در طرح توجیهی پرورش ماهی خاویار در استخر

 

تجهیزات پرورش ماهیای خاویاری :

تجهیزات پرورش ماهی خاویاری را می توان از شرکت های ترکیه ای و داخلی تهیه نمود که شامل اکوتراپ ، اکوفلو، پمپ ها و سنسورهای مخصوص می باشد.

 جهت پروش ماهیان خاویاری نیز به استخر ها و حوضچه های مخصوص ، همچنین فضای مسقف برای استخرها و کانال های مخصوص نیاز می باشد.

 

بازار پروش ماهیان خاویاری

مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد گوشت ماهی، ارزش غذایی بالا و خاصیت درمان و پیشگیری از بیماری‌های گوناگون آن می‌باشد. اما علاوه بر آن امروزه از پوست ماهی خاویار، لباس شنا ساخته می‌شود و غضروف‌اش را در مواد اولیه ساختن چسب صحافی و داروهاي پزشکی به کار می‌گیرند. ماهیان خاویاري، افزون بر نقشی که در تولید خاویار و تأمین گوشت دارند، از چندي پیش در صنعت چرم سازي نیز کاربرد پیدا کرده‌اند. از این چرم براي تولید لباس شنا، کیف، کفش، کمربند و سایر صنایع استفاده می‌شود. این چرم از گوناگونی رنگ، طرح و دوام برخوردار بوده و در نوع خود بی‌نظیر است.

 

 روش اجرائی طرح پروش ماهیان خاویاری

وجود زمینی که ایجاد استخر در آن، مورد تایید ادارات مربوطه باشد و نیز بتوان آب شور دریا را به این استخرها انتقال داد دو شرط اساسی، برای ایجاد مزارع پرورش ماهیان خاویاری است. اگر حداقل زمین مورد نیاز برای احداث مزرعه ی پرورش ماهیان خاویاری را یک و نیم هکتار فرض کنیم، در۸۵۰ هکتار از زمین های ساحلی گیلان که برای این کار مساعدند میتوان بیش از ۵۵۰ مزرعه ی پرورش ماهیان خاویاری احداث کرد.

برآورد می شود که از این مزارع بتوان پس از یک دوره ی ۴ساله، سالانه ۸ هزار و ۳۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و پس از یک دوره ی ۸ ساله دست کم هزار و ۱۲۰ تن خاویار تولید کرد.

سرمایه گذاری مورد نیاز در طرح توجیهی پرورش ماهی خاویار در استخر

احداث واحد پرورش آبزیان با اشتغالزایی برای ۱۰ نفر به حدود  ۲۵ میلیارد ریال سرمایه ثابت نیاز دارید. بازدهی طرح حدود ۳۸ درصد می باشد و کمتر از  ۴ سال می توانید سرمایه اولیه را برداشت نمایید.

سرفصل های طرح توجیهی نوشته شده ویرایش امسال:
بررسی و معرفی طرح
زمین
محوطه سازی
ساختمان سازی
ماشین آلات و تجهیزات (مشخصات فنی آنها )
شرح مختصری از دانش فنی و روش تولید محصولات
تاسیسات عمومی و تجهیزات با مشخصات فنی آنها
وسایل حمل و نقل داخل و خارج
مواد اولیه و بسته بندی
آب ،برق ،سوخت مصرفی
برآورد هزینه تعمیرات ونگهداری
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی
برآورد هزینه ثابت
هزینه های سرمایه ای
هزینه قبل از بهره برداری
برآورد سرمایه در گردش
برآورد هزینه استهلاک پس از اجرا
هزینه تولید سالیانه
قیمت تمام شده هر واحد
قیمت فروش محصولات
محاسبه نقطه سر به سر
درصد فروش در نقطه سربه سر
سود و زیان
ارزش افزوده خالص و نا خالص و نسبت های آن
ارزش افزوده نا خالص
ارزش افزوده خالص
نسبت افزوده ناخالص به فروش
نسبت افزوده خالص به فروش
نسبت افزوده خالص به سرمایه گذاری کل
سرمایه ثابت سرانه
سرمایه ثابت سرانه
کل سرمایه گذاری سرانه
نرخ بازدهی سرمایه
دوره برگشت سرمایه

 

*جهت تهیه طرح توجیهی برای اخذ مجوز و وام بانکی  با ما در تماس باشید* مهندس امینی ۰۹۳۳۹۵۶۴۵۳۰ 


** در صورت وجود هر نوع مشکل در دانلود هر یک از فایل ها از طریق تلگرام یا واتس آپ به شماره ۰۹۳۳۹۵۶۴۵۳۰ اطلاع و فایل را دریافت فرمایید.**

طرح توجیهی پرورش ماهی خاویار(word,pdf) ویرایش سال جدید ماهیان خاویاری     ۴۸ تن هزینه های ثابت و قبل از بهره برداری ۱۳,۸۴۲ سرمایه درگردش طرح ۴۵۲ جمع سرمایه گذاری طرح ۱۴,۲۹۴ فروش سالیانه ۴۸,۰۰۰ هزینه سالیانه ۶,۸۲۸ سود  ناویژه سالیانه ۴۱,۱۷۲ درصد فروش در نقطه سربسر ۴% نرخ بازدهی سرمایه ۲۸۸% دوره بازگشت سرمایه ۲٫۳    طرح توجیهی پرورش ماهی خاویار در استخر حاوی فایل word و pdf برای دانلود می باشد پرورش ماهی خاویار در سیستم های مدار بسته  بدلیل کاهش ذخایر ماهیان خاویاری در جهان و دریای خزر، یکی از راه حل های موثر جهت افزایش تولید خاویار، آبزی پروری می‌باشد. پرورش خاویار یک فرصت با توجیه اقتصادی مناسب می باشد تخم ماهیان خاویار از گرانترین غذاهای جهان است. دریای خزر بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تأمین کرده و مصرف خاویار از ابتلا به بیماری افسردگی و بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند، چرا که در خاویار غلظت اسیدهای چرب از نوع امگا۳ بسیار بالاست.  با روند فعلی صید ماهیان خاویاری و ناکافی بودن سازوکارهای حفاظتی این گونه ی دریایی، آینده ی روشنی در انتظار فسیل زنده ی خزر نیست. نابودی تدریجی و انقراض نسل، تراژدی ناخوشآیندی است که این ماهیان را تهدید می کند.   معرفی محصول پرورش ماهی خاویار فیل‌ماهی محصول طرح توجیهی پرورش ماهی خاویار در استخر ماهی خاویار می‌باشد. محصولات گوشتی ماهیان خاویاری به عنوان محصول اصلی می باشد. ماهیان خاویاری به ۵ گونه ی فیل ماهی، تاس ماهیان ایرانی، تاس ماهیان روسی، ازون برون و تاس ماهی شیپ طبقه بندی می شوند. در سیستم های مدار بسته پروش به دلیل مجزا بودن استخرها امکان انتقال بیماری و آلودگی های احتمالی بسیار پایین می باشد که این خود از مزایای این نوع سیستم پرورش می باشد. از دیگر مزایای تولید و پروش ماهیان خاویاری در مدار بسته حجم کم آب تازه حدود ۱۰% در روز می باشد. مواد اولیه مورد نیاز جهت پروش غذای کنسانتره ماهی ، بچه ماهی های ۱۰ گرمی و همچنین مکمل های غذایی و دارویی می باشد. ارزش غذایی گوشت ماهی سبب اهمیت پرورش این نوع ماهیان می باشد همچنین امروزه از پوست ماهیان خاویاری لباس شنا نیز تولید می گردد و از غضروف آن نیز در ساخت مواد اولیه چسب و داروهای خاص پزشکی استفاده می گردد. روش پرورش ماهی خاویاری : روش پرورش ماهیان خاویاری به این شرح است که پرورش ماهیان خاویاری در یک سیستم مدار بسته صورت می پذیرد به این صورت که در ابتدا می بایست به تهیه بچه ماهی های ۱۰ گرمی اقدام نموده و وارد سیستم مدار بسته نماید. و سپس با پرورش و تکثیر طی مدت دو سال می توان به تولید و ذبح گوشت ماهی دست یابد و بعد از ۷ سال نیز خاویار تولید گردد.   پرورش ماهی خاویار  در طرح توجیهی پرورش ماهی خاویار در استخر   تجهیزات پرورش ماهیای خاویاری : تجهیزات پرورش ماهی خاویاری را می توان از شرکت های ترکیه ای و داخلی تهیه نمود که شامل اکوتراپ ، اکوفلو، پمپ ها و سنسورهای مخصوص می باشد.  جهت پروش ماهیان خاویاری نیز به استخر ها و حوضچه های مخصوص…

امتیاز

امتیاز کل

با امتیاز دادن ما رو در جهت بهبود مطالب یاری فرمایید

امتیاز کاربران: ۲٫۶۳ ( ۲ رای)
۰ bigtheme
مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0